اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/03/08 | ساعت: 10:15 | کد خبر: 5151 | بازدید: 451552 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سهم فعلی ایران از درآمد صنعت گردشگری جهان را نیم درصد بیان کرد و گفت: این سهم در آینده باید به پنج درصد افزایش یابد.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان گرمسار افزود: درآمد صنعت گردشگری جهان درسال 2013 میلادی یک هزار و 250 میلیارد دلار بوده است که سهم ایران از این درآمد کمتر از نیم درصد است.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران گفت: غنای تاریخی و این جاذبه ها به گونه ای است که ایران در ردیف 10 کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری قرار دارد و این شرایط می طلبد که سهم ایران از درآمد جهانی صنعت گردشگری به پنج درصد افزایش یابد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به برنامه ایران در افق 1404 گفت: شرایط گردشگری ایران به ویژه در هشت سال اخیر روند رو به رشدی نداشته است و منفی بوده است.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سیاست تعامل با کشورها بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در صنعت گردشگری برسیم.

وی یادآور شد: در دو ماه اول سال 93 شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ایران هستیم و در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ورود گردشگران اروپایی به ایران 200 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت هتل های چهار و پنج ستاره ایران تکمیل شده و ثبت نام در تورهای اروپایی به ایران نیز پر شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران شمار موزه های ایران را 447 موزه بیان کرد و گفت: از این تعداد 231 موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی و بقیه در اختیار سایر سازمان ها قرار دارد. 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1