اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/03/21 | ساعت: 07:14 | کد خبر: 5183 | بازدید: 451633 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری کشور از ابلاغ استانداردهای اجرایی گردشگری ماجراجویانه به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها خبر داد.

به گزارش میراث ما؛ مرتضی رحمانی موحد با بیان این خبر گفت: اواخر سال گذشته پیش نویس استاندارد «گردشگری ماجراجویانه، راهنمایان، صلاحیت کارکنان» با حمایت معاونت گردشگری و فعالان طبیعت گردی توسط سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و هم اکنون به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: استاندارد ملی «گردشگری ماجراجویانه، راهنمایان، صلاحیت کارکنان» که برای استفاده دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ذی صلاح به عنوان یک مرجع برای فعالیت های گردشگری ماجراجویانه خاص تدوین شده برگرفته از استانداردی جهانی با همین عنوان است.

رحمانی موحد با اشاره به سرفصل های ذکر شده در استاندارد مذکور یادآور شد: نقش راهنمایان در گردشگری ماجراجویانه، توانمندی های فن، مدیریت ریسک، اقدامات لازم هنگام بروز حوادث و موقعیت های اضطراری، رفتار       حرفه ای و اخلاقی، صلاحیت های مورد نیاز، دانش، مهارت ها، حفظ و ارتقای صلاحیت و بهبود مستمر مهارت شغلی بخشی از رئوس ذکر شده در استانداردهای تعریف شده به شمار می آید.

معاون گردشگری کشور در ادامه با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایانی که در حوزه گردشگری ماجراجویانه فعالیت می کنند از این پس ملزم به رعایت استانداردهای تعریف شده هستند؛ اظهار کرد: با تدوین و ابلاغ استانداردهای ذکر شده به ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هر یک از استان ها وظیفه دارند تا در توزیع و ترویج این سند به مراکز گردشگری مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1