اخبار پیشنهادی


شنبه 93/05/04 | ساعت: 07:00 | کد خبر: 5268 | بازدید: 451350 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از آمادگی ستادهای اجرایی خدمات سفر و تقویت اجرای طرح سفرهای تابستانه در سراسر استان های کشور خبر داد.

به گزارش میراث ما؛ مرتضی رحمانی موحد با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مرحله جدید سفرهای تابستانی گفت: به دنبال اجرای طرح سفرهای تابستانه از تاریخ یکم تیرماه لغایت 31 شهریور ماه سال جاری، طی ابلاغی به تمامی ستادهای اجرایی خدمات سفر استان ها، کلیه اعضا نسبت به ارائه خدمات مطلوب و آمادگی کامل در ایام تعطیلات عید سعید فطر و مرحله جدید سفرهای پیش رو موظف شدند.

 

وی افزود: در بخش نامه ابلاغی بر موضوعاتی نظیر نظارت بر کیفیت، بهداشت، نرخ تاسیسات و خدمات گردشگری، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و سایر امکانات مراکز بین راهی و پذیرایی تاکید شده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ادامه داد: همچنین ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها موظف شدند تا با ارائه و توزیع بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی، مقدمات و بستر اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری را فراهم آورند.

 

رحمانی موحد همچنین بر اهتمام ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر رسیدگی به شکایات احتمالی تاکید کرد و افزود: گردشگران می توانند در طول سفر با سامانه 09669 تماس برقرار کنند و ضمن انتقال شکایات و پیشنهادات خود از مسیرها و جاذبه های گردشگری نیز اطلاع یابند.

 

 

اطلاعیه شماره دو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

 

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین و عرض تبریک پیشاپیش بمناسبت عید سعید فطر، طی اطلاعیه شماره دو از مسافران و هموطنان عزیز خواست، موارد زیر را همزمان با آغاز دور جدید سفرهای تابستان خود مد نظر داشته باشند:

 

*** به منظور غنی سازی اوقات فراغت در ایام تعطیلات تابستان می توانید ضمن توجه به تبلیغات محیطی و شبکه­ای اینترنتی، به پایگاه اطلاع­رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان­ها مراجعه و از محل و زمان برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و برنامه های فرهنگی در این ایام آگاهی یابید.    

 

*** نظر به اينکه اکثر هتل هاي معتبر داراي وب سايت اينترنتي و شمارهای تماس جهت رزرو هستند، توصيه مي شود قبل از سفر و در صورت امکان با مراجعه به سايت هاي مربوطه و تماس با مراکز اقامتی اطلاعات کافي از امکانات و خدمات هتل يا سایر مراکز اقامتي مورد نظر را کسب نماييد.

 

*** در صورتيکه با وسايل نقليه عمومي مانند قطار، هواپيما، اتوبوس و يا کشتي مسافرت مي­کنيد در صورت امکان به صورت همزمان بليت رفت و برگشت را تهيه نمایيد.

 

*** چنانچه هموطنان با خودروی شخصی مسافرت می نمایند، قبل از سفر نسبت به بازبینی فنی خودرو و اخذ معاینه فنی و تجهیز خودرو به تجهیزات ایمنی اقدام نمایند، و با توجه کافی به هشدارهای پلیس راهور ناجا در رعایت نکات ایمنی خودرو و  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جهت یک سفر ایمن توجه لازم داشته باشند.

 

*** هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه  مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری  و حمل و نقل به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه ریزی نمایید.

 

ستاد مرکزی در پایان از مسافران و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اقامتی، تفریحی و توریستی مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات ستاد با شماره 09669 گزارش کنند تا برابر ضوابط و مقررات با واحدهای متخلف برخورد شود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1