اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/05/27 | ساعت: 08:34 | کد خبر: 5327 | بازدید: 451694 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران یکی از مقاصد بزرگ گردشگران سلامت در دنیا است.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی‌‎فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاح نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در سالن اجتماعات هتل رامسر، گفت: در گذشته اگر افراد نیازمند عمل جراحی قلب باز و یا عمل جراحی چشم بودند، باید به کشورهای اروپایی سفر می‌کردند، اگر کسانی دچار بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شدند امکان مقابله با این بیماری‌ها وجود نداشت و امکان استفاده از سلول‌های بنیادین در فرآیند درمان بیماری‌ها بسیار ناشناخته بود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی تصریح کرد: امروز به برکت سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در سالهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علوم پزشکی و توسعه خدمات درمانی صورت گرفته است، می‌توانیم در حوزه گردشگری سلامت به جذب گردشگر بپردازیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی کشور به نقطه‌ای رسیده که روزانه 300 عمل جراحی قلب باز و هزاران عمل چشم و دیگر جراحی‌ها در کشور انجام می‌شود، یادآور شد: بیماری‌های صعب‌العلاج به راحتی در کشور زیر پوشش بیمه درمانی قرار می‌‎گیرد و با افتخار باید اعلام کنیم، جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین مقاصد گردشگری سلامت در دنیاست و در حال حاضر 38 گروه به سرمایه‌گذاری در این بخش مشغول هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: فرزندان این کشور و کسانی که عاشق آبادانی این سرزمین هستند با وجود محدودیت‌ها، امکانات خوبی به ویژه در زمینه گردشگری سلامت به وجود آوردند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در سال 2013 میلادی یک میلیارد و 187 میلیون گردشگر در دنیا جابه‌جا شده است، اظهار داشت: گردشگری صنعتی سالم و سبز است که کمترین آلایندگی را دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، ایران را حوزه بزرگی از نظر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی دانست و افزود: ظرفیت‌های مختلفی در عرصه‌های متنوع و متعدد گردشگری در کشور ما وجود دارد که نیازمند بسیج امکانات برای استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: گردشگری در ایران به تنهایی این امکان را دارد که همه نیازهای ارزی کشور را تامین کند به شرطی که در یک دوره 10 ساله در زمینه امکانات زیربنایی، زیرساخت‌ها، حمل و نقل و سایر موارد مرتبط با گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به سهم ناچیز ایران از درآمد گردشگری در دنیا، ادامه داد: از 1250 میلیارد دلار درآمد ارزی گردشگری در دنیا سهم کشور ما تنها نیم درصد است که باید برای افزایش این سهم به 3 درصد تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه از محل گردشگری می‌توان درآمدی معادل درآمد نفتی کشور را کسب کرد، یادآور شد: خمیرمایه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در ماه‌های پایانی سال 92 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور است که بخش گردشگری می‌تواند یکی از شاخص‌ترین رشته‌های فعالیت‌های اقتصادی در این زمینه باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به رویکرد خوب دولت در یک سال گذشته در تعامل با دنیا، توام با حفظ منافع ملی، اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور بودیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: کشورهای هند، سنگاپور و تایلند در حوزه گردشگری سلامت قاره آسیا پیشگام هستند و ایران و اردن هم جزء کشورهای اسلامی هستند که زودتر از سایر کشورها در حوزه گردشگری سلامت فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه سهم کشور ما از گردش مالی در بخش گردشگری سلامت بین 400 تا 500 میلیون دلار است، امیدواریم با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، تا پایان دوره اول دولت تدبیر و امید به حدود 3 میلیارد دلار در بخش درآمد گردشگری سلامت دست پیدا کنیم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1