اخبار پیشنهادی


شنبه 93/06/01 | ساعت: 06:38 | کد خبر: 5336 | بازدید: 451709 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری توجه به عرصه های داخلی و خارجی را از مهمترین رئوس کاری این معاونت دانست و افزود: برگزاری نشست مشترک با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی، امضای آیین‌نامه راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری بین کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و تدوین شیوه‌نامه نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع وابسته از جمله اقدامات معاونت گردشگری طی سال گذشته است.

به گزارش میراث ما؛ مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه، معاونت گردشگری در هر دو عرصه داخلی و خارجی اقدامات و فعالیت‌های جدی داشته است، گفت: حضور در اجلاس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله مهمترین برنامه‌های این معاونت است که از آن جمله می‌توان به حضور در اولین مجمع بین‌المللی گردشگری اسلامی و چهارمین کمیته هماهنگی مصوبات سازمان همکاری‌های اسلامی-OIC  و شرکت در نشست گروه کاری گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه اشاره کرد.

معاون گردشگری همچنین از مذاکره و نشست مشترک با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور خبر داد و گفت: معاونت گردشگری مذاکره و نشست مشترک با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه را در دستور کار خود قرار داد که این امر به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای تلفیقی و فعالیت‌های مشترک انجام شد.

رحمانی‌موحد همچنین از انعکاس برنامه‌های توسعه‌ای همکاری‌های گردشگری در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه خبر داد.

وی با تاکید بر اقدامات مهم معاونت گردشگری در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: مذاکره با مقامات عالی رتبه گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی و رایزنی و تبادل نظر در جریان برگزاری بیست و ششمین نشست مشترک کمیسیون جنوب آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات معاونت در راستای گسترش روابط بین‌الملل دانست.

معاون گردشگری به حضور در کنفرانس بین‌المللیUNWTO–ASEAN  در مورد جهانگردی و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و افزود: در طول یک سال گذشته مذاکرات و رایزنی با مقامات گردشگری امارات و توافق برای توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور در دومین اجلاس کمیسیون مشترک عالی جمهوری اسلامی ایران و امارات انجام شد.

رحمانی‌موحد ادامه داد: امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه گردشگری با کشور ترکیه توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به این کشور صورت گرفت.

وی افزود: برگزاری جلسه آموزشی آشناسازی با ظرفیت‌های گردشگری کردستان عراق، تشکیل کمیته گردشگری اکسپو میلان 2015، تشکیل کمیته مشورتی ذیل اداره کل مطالعات، برگزاری همایش و سمینار در ابعاد داخلی و بین‌المللی و برگزاری نشست مشترک با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی از دیگر برنامه‌های معاونت در عرصه بین‌المللی بوده است.

رحمانی موحد همچنین از برگزاری کارگاههای آموزشی در معاونت گردشگری خبر داد و گفت: کارگاه بازاریابی صنعت گردشگری ایران توسط متخصصان بخش خصوصی کشور کرواسی و با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی به منظور ارتقای سطح دانش و اطلاعات تخصصی در تمامی عرصه‌های حوزه گردشگری، برگزار شد.

معاون گردشگری تصریح کرد: امضای آیین‌نامه راه‌اندازی نمایندگی‌های اطلاع‌رسانی گردشگری بین کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و معاونت گردشگری از جمله تفاهم‌نامه‌های مهم و تاثیرگذار در جهت گسترش صنعت گردشگری کشور، صورت گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی معاونت گردشگری، افزود: تور آشناسازی برای نمایندگان اصحاب رسانه آلمان در خردادماه 93، ارسال اقلام تبلیغاتی گردشگری به تعدادی از سفارتخانه‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و همچنین نمایشگاههای خارجی و سایر رویدادهای گردشگری مرتبط به تعداد 10000 نسخه و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران در بهمن ماه مهمترین اقدامات معاونت گردشگری در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

رحمانی‌موحد در ادامه از تدوین شیوه‌نامه نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع وابسته خبر داد و گفت: در این مدت مطالعات کاربردی درخصوص زنجیرۀ گردشگری حلال با رویکرد تحقق برند این گونۀ  گردشگری در کشور صورت گرفت و غرفه گردشگری سلامت در نمایشگاه ایران هلث برپا شد.

معاون گردشگری به برخی دیگر از اقدامات اجرایی صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نشست معاونین گردشگری در سنندج، امضاء یادداشت تفاهم بیمه اعتباری با شرکت بیمه ایران، پیگیری ساماندهی خانه مسافر و رونمائی از سایت جامع آزمون اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری در معاونت گردشگری پیگیری و اجرا شد.

وی توسعۀ فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک را از دیگر اقدامات معاونت گردشگری دانست و گفت: مطالعات کاربردی در زمینه امکان سنجی ایجاد و توسعۀ توریسم الکترونیک و مجازی در کشور انجام شده است.

رحمانی‌موحد همچنین از تهیه چارچوب سند نقشه راه گردشگری الکترونیک کشور و فازبندی آن خبر داد و تصریح کرد: طرح اولیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری تخصصی گردشگری در کشور تهیه شده است و به زودی این طرح به صورت پایلوت در یکی از استانها اجرایی می‌شود.

معاون گردشگری یادآور شد: راه‌اندازی دهکده گردشگری سلامت به عنوان یکی از انواع گردشگری که به سرعت در حال پیشرفت است به طور جدی در معاونت گردشگری پیگیری می‌شود، این دهکده پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی در استان گیلان ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری جلسات راهبردی – اجرایی در رابطه با امور کمیته گردشگری اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته بررسی وب سایت سازمانهای گردشگری خارجی و شناسایی الگوهای جهانی در معاونت گردشگری پیگیری شده است.

رحمانی‌موحد با بیان اینکه کارشناسان معاونت گردشگری در همایش دولت همراه و بررسی ظرفیت‌های B2B و G2B در حوزه موبایل شرکت داشته‌اند، یادآور شد: این معاونت طی یک سال گذشته به جمع آوری اسناد بالادستی حوزه گردشگری، موجود در سازمان و کشور با همکاری اعضای کمیته و مطالعه این اسناد اقدام کرده است.

معاون گردشگری ادامه داد: نقشه راه تجارت الکترونیک کشور و قوانین تجارت الکترونیک و برخی مسائل مرتبط با این کمیته در زمینه تجاری سازی مسائل گردشگری الکترونیک توسط کارشناسان معاونت گردشگری بررسی و تحلیل شده است.

وی در ادامه از تشکیل 7جلسه کمیته گردشگری الکترونیک از زمان راه اندازی این کمیته خبر داد و اظهار داشت: فراخوان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری الکترونیک و درج اطلاعات این شرکت‌ها در سامانه stsi.ir از برنامه‌های کمیته الکترونیک گردشگری بوده است.

رحمانی‌موحد تصریح کرد: 50 سرویس از شرکتهای ارائه دهنده خدمات گردشگری الکترونیک در 9 سرفصل طی این مدت شناسایی و لینک آنها بر روی وب سایت stsi.ir در اختیار کاربران قرار گرفته است.

معاون گردشگری تصریح کرد: بررسی وب سایت stsi.ir ، ارائه راهکارهای بهبود، پیگیری و در نهایت اصلاح وب سایت، بررسی وضعیت سامانه TourismIran.ir و ارائه راهکاربرای رفع خطاها و همکاری در تدوین تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت گردشگری، وزارت صنعت معدن، پلیس سایبری از دیگر اقدامات این معاونت در حوزه الکترونیک بوده است.

وی افزود: در طول یک سال اخیر 5 جلسه با مدیران عامل و صاحبان کسب و کار که طرح‌هایی برای ارائه به معاونت داشتند، بین مسئولین معاونت گردشگری و این افراد برگزار شد و از بین طرح‌های ارائه شده، بیش از 15 طرح برای بررسی بیشتر به کمیته ارسال شد.

رحمانی‌موحد در پایان از راه‌اندازی یک سامانه مجمع مجازی مشاوران (Yahoo Group) خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه از همه اعضا، مدیران عامل، فعالان بخش خصوصی و اساتید که تا کنون با کمیته در ارتباط قرار گرفته‌اند دعوت شده است تا به این گروه بپیوندند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1