اخبار پیشنهادی


جمعه 93/06/14 | ساعت: 06:50 | کد خبر: 5362 | بازدید: 451448 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

شناسایی و آماده سازی رودخانه های کشور به منظور توسعه اکوتوریسم رودخانه ای و رونق رشته رفتینگ با حمایت کمیته ملی طبیعت گردی در حال انجام است.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، کمیته ملی طبیعت گردی با همکاری انجمن رفتینگ ایران، طرح توسعه اکوتوریسم رودخانه ای را با هدف شناسایی و تقویت ظرفیت رودخانه های توانمند در رشته رفتینگ در دستور کار قرار داده است تا بتوان توسعه همزمان رشته های مختلف طبیعت گردی در کشور را شاهد بود.

بنا بر این اقدام شناسایی و بالفعل ساختن ظرفیت رودخانه های متناسب رشته رفتینگ در استان های چهارمحال و بختیاری، البرز و گیلان آغاز شده است و هم اکنون تیم کارشناسی انجمن رفتینگ بررسی وضعیت و پاکسازی رودخانه هراز در استان مازندران را آغاز کرده است.

طبق تحقیق میدانی صورت گرفته، بخشی از رودخانه هراز به طول تقریبی 10 کیلومتر با بررسی عواملی چون درجه سختی آب، سرعت امواج، وضعیت دسترسی و ویژگی های مثبت و منفی طبیعی  به منظور راه اندازی و توسعه اکورفتینگ مناسب تشخیص داده شده است تا پس از پاکسازی مورد بهره برداری تیم حرفه ای انجمن رفتینگ کشور قرار گیرد.

گفتنی است طبق تعامل صورت گرفته میان کمیته ملی طبیعت گردی و انجمن رفتینگ ایران، تهیه نقشه گردشگری رودخانه های دارای ظرفیت نیز در دستور کار آتی این گروه قرار گرفته است تا هر یک از استان های کشور بتوانند با فعال سازی بستر مساعد موجود در امر توزیع سفر و جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر عمل کنند.

لازم به ذکر است آگاهی متولیان امر، بخش خصوصی و مردم بومی از ظرفیت های بالقوه رشته رفتینگ به عنوان یکی از شاخه های حوزه طبیعت گردی در کشور می تواند در هدایت تیم کارشناسی مذکور جهت فعال سازی رودخانه های مستعد و در نهایت توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه موثر واقع شود.  



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1