اخبار پیشنهادی


جمعه 93/11/03 | ساعت: 11:12 | کد خبر: 5729 | بازدید: 452042 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

تفاهم نامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) با هدف همکاری های مشترک علمی، پژوهشی و اجرایی در گردشگری حلال امضا شد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، این تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه فرهنگ گردشگری حلال در سطح ملی و فراملی، تامین و پشتیبانی گردشگری حلال از طریق انجام پژوهش های کاربردی و اشاعه آن در سطح جهانی و نیز تدوین استاندارد گردشگری حلال با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان و مهدی فاخری دبیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) به امضا رسید.

بر اساس اگزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طبق مفاد این تفاهم نامه تهیه طرح جامع گردشگری حلال در سطح ملی، تعیین نیازهای مطالعاتی در خصوص تدوین استانداردهای گردشگری حلال، مشخص کردن طرف های مسئول در بخش دولتی و خصوصی و تهیه نقشه راه، انجام پژوهش های کاربردی در زمینه زنجیره گردشگری حلال، آموزش و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز و نیز برگزاری سمینارها، کنفرانس ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی تعیین و استانداردهای دفاتر مسافرتی و تاسیسات گردشگری در دستور کار طرفین قرار گرفت.

همچنین مصوب شد دو طرف نسبت به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت مرتبط با گردشگری حلال، توسعه ارتباطات و تعاملات علمی و پژوهشی با سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مرتبط همکاری و اهتمام در زمینه فعالیت آژانس های مسافرتی حلال، ایجاد زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی و همکاری در صدور مجوز نشان حلال برای مؤسسات و دفاتر تابعه گردشگری تعامل و همکاری داشته باشند.

در این جلسه مقرر شد به منظور پیشبرد اجرای این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان دو طرف تشکیل و ضمن احصای راهکارهای اجرایی نمودن مفاد تعیین شده، اولویت بندی ، برنامه زمانی ، اصلاح و تجدید نظر در برآورد هزینه ها، تعیین عناوین ، اعتبارات لازم و همکاری مشترک توسط این کارگروه انجام پذیرد.

مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) به عنوان تنها مرجع صدور مجوز در عرصه حلال از سوی کنفرانس کشورهای اسلامی (OIC) مشخص شده است و دبیرخانه آن در تهران قرار دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1