اخبار پیشنهادی


شنبه 93/11/25 | ساعت: 11:01 | کد خبر: 5771 | بازدید: 451631 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها با ارائه بسته های سفر برای تعطیلات نوروزی، تخفیف های پنج تا شش درصدی را برای هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری لحاظ کرده اند.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، با آن که بیشتر هتل های شرکت کننده در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برای تعطیلات نوروزی ظرفیت خالی ندارند؛ اما با ارائه بسته های اقامتی برای روزهای پس از تعطیلات و بویژه تابستان 94، فرصت انتخاب گزینه های مناسب برای اقامت را فراهم کرده اند.

بسیاری از هتل ها نیز نرخ های اقامت در سال 94 را مشخص کرده اند که در قالب بروشور ارائه می دهند و یا به صورت شفاهی پاسخگو هستند.

علاوه بر این برخی دیگر از مراکز اقامتی با برگزاری مراسم قرعکشی جوایزی چون اقامت رایگان در تعطیلات نوروزی را اهدا می کنند و یا از فرصت نمایشگاه برای عضوپذیری در باشگاه اعضا با ارائه تخفیف خاص مشتریان بهره می برند.

دفاتر خدمات مسافرتی نیز که حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند، بسته های سفر نوروزی خود را ارائه کرده اند و آژانس های فعال در زمینه طبعیت گردی که با استقبال گردشگران ماجراجو بیشتر همراه بوده، به عرضه تورهای هیجان انگیز رفتینگ، کایاک سواری، دره نوردی، کوهنوردی، جنگل نوردی و پرواز با پاراگلایدر و بالن و همچین دوچرخه سواری در طبیعت ایران و خارج از کشور می پردازند.

در کنار این مراکز گردشگری، شرکت کشتیرانی والفجر و برخی شرکت های ریلی نیز به معرفی محصولات خود می پردازند و فرصتی را فراهم آورده اند تا گردشگران برای استفاده از وسایل نقلیه متفاوت در سفرهای خود برنامه ریزی کنند.

همچین مراکز درمانی و سلامت به معرفی خدمات خود برای گردشگری سلامت می پردازند و بیمارستان ها و آژانس های فعال در این حوزه، برای نخستین بار حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.

کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه از جمله ونزوئلا، ویتنام، مالزی و تایلند نیز که به خاطر غرفه آرایی جذابشان با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده اند، تورهای نوروزی خود را نیز در این نمایشگاه عرضه می کنند و به معرفی جاذبه های خود برای سلایق متفاوت می پردازند.

اداره های میراث فرهنگی و گردشگری استان ها نیز هر روز در این نمایشگاه به اجرای رقص و موسیقی محلی می پردازند و استقابل از سالن آن ها به حدی زیاد بوده که بیشتر غرفه های استان ها در دو روز گذشته تمام اقلام و محصولات تبلیغاتی خود همچون بروشورهای اطلاع رسانی و نقشه های راه را تمام کرده اند و منتظر رسیدن محموله دوم محصولات تبلیغاتی واطلاع رسانی برای دو روز پایانی نمایشگاه هستند.

شرکت های سرمایه گذاری با حضور در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری نیز به معرفی آخرین پروژه های سرمایه گذاری خود پرداخته اند.
در کنار بخش های خدماتی و سرمایه گذاری گردشگری، شرکت های اطلاع رسانی، موتورهای جست و جو و
وب سایت های اطلاع رسانی در حوزه گردشگری نیز سعی در معرفی فعالیت های خود دارند تا گردشگران علاقه مند به کسب اطلاعات از طریق دنیای مجازی را راضی کنند.

تخفیف 15 درصدی موسسات آموزش گردشگری در نمایشگاه بین المللی تهران

موسسات و انجمن های آموزشی حوزه گردشگری با حضور در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به ارائه تخفیف آموزشگاهی برای دانشجویان غیرانتفاعی در شاخه های مختلف گردشگری کردند.

آموزش بقاء در طبیعت، هنر زنده ماندن در شرایط سخت و دوره های امداد و نجات در طبیعت از جمله آموزش هایی است که این موسسات در بخش طبیعت گردی ارائه می کنند.

مسئول یکی از انجمن های توانمندی، خدمات و توسعه گردشگری در ارتباط با آموزش های ارائه شده به علاقمندان طبیعت گردی می گوید: این آموزش ها سنین 13 تا 55 سال را در بر می گیرد و به هنرجویان آموزش داده می شود که چگونه خود را از گزند سرما، گرسنگی، خطرات طبیعی و برای عبور از بحران های طبیعی حفظ کنند.

به گفته مسئول این انجمن، دوره های مربوط به آموزش بقا در طبیعت سالیان بسیاری است که در کشورهای خارجی برای کودکان اجرا می شود و این آموزش ها اکنون برای نخستین بار در ایران ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تورهای ویژه بقا در طبیعت به صورت یک روزه و با پرداخت 30 هزار تومان بدون وعده ناهار در دامان طبیعت برگزار می شود گفت: هنرجویان همچنین چگونگی حفاظت از محیط زیست را فرا می گیرند.

وی افزود: به هنرجویان شیوه پخت نان در طبیعت و شیوه استفاده از امکانات جنگل و کوهستان و حتی چگونگی تصفیه آب در طبیعت آموزش داده می شود.

وی همچنین تورهای یک روزه مربوط به بقا در طبیعت را در دریا، کویر،جنگل و کوهستان همراه با آموزش اسکی به هنرجویان اعلام کرد.

موسسات مربوط به آموزش های گردشگری البته اقدام به آموزش راهنمایان طبیعت گردی در شاخه اکوتوریسم، آموزش راهنمایان کوهستان برای علاقمندان به مناطق کوهستانی ایران و دوره راهنمایان تخصصی پرنده نگری، حتی مدیریت فنی دفاتر و دوره آموزش راهنمایان فرهنگی در گرایش ایرانگردی و جهانگردی می پردازد.

مدیر یکی از موسسات آموزش گردشگری می گوید: مخاطب ما کسانی هستند که می خواهند در گردشگری شاغل شوند. دانشجویان می توانند در دوره های شش ماهه صاحب شغل در بخش گردشگری شوند.

وی همچنین از تخفیف 15 درصدی شهریه برخی موسسات آموزش گردشگری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تا پایان ایام نمایشگاه خبر داد.

تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران و گردشگران سلامت

اعضای شورای راهبری گردشگری سلامت با حضور در هشتمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران ، خدمات و تسهیلات مجموعه خود را معرفی کردند.

مجتمع ها و مراکز درمانی در این دوره از نمایشگاه ضمن معرفی خدمات درمانی و رفاهی ،به مراجعه کنندگان ،تسهیلات خاصی برای جذب سرمایه گذاری ارایه می کنند.

غرفه رامسر که با تمرکز بر گردشگری سلامت در نمایشگاه حضور پیدا کرده است،برای سرمایه گذارانی که در حوزه گردشگری سلامت 30 درصد سرمایه گذاری نماید 70 درصد تسهیلات در نظر می گیرد.

محمد جعفری مشاور گردشگری فرمانداری رامسربا اعلام این خبر اعلام کرد:نمایشگاه فرصت خوبی برای برقراری ارتباط است،خوشبختانه در این دو روز چندین شرکت برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت رامسر اعلام آمادگی کرده اند.او تاکید کرد که گردشگری سلامت فقط مختص بیماران و افرادی که برای درمان مراجعه می کنند نیست،بلکه کسانی هستند که به دنبال فضایی آرام و بهدور از هیاهو هستند.

وی افزود:مراکز و مجتمع های سلامت محل مناسبی برای این دسته از افراد نیز هست.

برزو سالک مدیر یکی از مجتمع هایی که به موضوع گردشگری سلامت می پردازند نیز گفت:حضور در یک مکان خاص فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی است در واقع به نوعی با معرفی پتانسیل و ظرفیت ها این امکان را فراهم می آوریم.

او برگزاری نمایشگاه را فاز سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت دانست و گفت: چشم انداز روشنی پیش رو داریم، در کنار بهره گیری از الگو های جهانی ،اگر روند تجهیز سازی ،تامین نیروی انسازی و دیگر فعالیت ها به همین نحو ادامه پیدا کند به طور قطع به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

نوشادپور سوپروایزر یکی از بیمارستان هایی است که عضو شورای راهبری گردشگری است،او اعلام کرد :مجموعه مراکز گردشگری سلامت خدمات خود را برای گردشگران سلامت ارتقا می دهد.

وی افزود:بسیاری از گردشگران خارجی برای جراحی قلب،و درمان ارتوپدی به ایران مراجعه می کنند ،آنان می توانند از خدمات کیفی مانند دیگر مراجعه کنندگان برخوردار شوند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1