اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/12/11 | ساعت: 10:50 | کد خبر: 5802 | بازدید: 451883 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی پس از کش و قوس های فراوان با تغییر مدیریتی بالاخره یکی از شبکه های خود را برای همکاری با معاونت ریاست جمهوری در راستای معرفی میراث فرهنگی، رونق گردشگری و ترویج خرید کالاهای صنایع دستی در نظر گرفت.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، در بسیاری از کشورهای توریست پذیر دنیا شبکه های مختلفی اعم از دولتی و خصوصی وجود دارند که سعی در معرفی مناطق مختلف و آداب و رسوم شهروندان می پردازند که این امر کمک شایانی به توسعه گردشگری داخلی و خارجی آنان شده است.

تاسیس چنین شبکه هایی در کشورمان که یکی از کهن ترین سرزمین های جهان به شمار می رود نیز از گذشته مورد توجه بوده اما به دلایلی تاکنون این امر به طور کامل تحقق نیافته است.

خوشبختانه طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر همکاری شبکه شما با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رسانه ها پیچید که این امر می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای رونق بخشی گردشگری داخلی باشد.

حمید ضیایی پرور رییس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو یی اظهار داشت: تاسیس شبکه گردشگری از سال های گذشته در دستور کار مدیران این سازمان برای معرفی جادبه های گردشگری کشور بوده اما متاسفانه به نتیجه نمی رسید.

وی گفت: مدیران سابق صدا و سیما هر بار به بهانه های مختلفی همچون ظرفیت نداشتن فرکانس های صدا و سیما و یا پخش این برنامه ها از شبکه اصفهان از همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امتناع می کردند.

رییس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با رویکرد جدید صدا و سیما این امر از هفته گذشته بالاخره محقق شد . در این راستا شبکه شما اعلام آمادگی کرد تا 4 ساعت از برنامه های این شبکه در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار بگیرد که البته این زمان تکرار نیز خواهد داشت؛ بدین معنی که طی 24 ساعت 8 ساعت از برنامه های این شبکه به معرفی جادذبه های گردشگری خواهد پرداخت.

ضیایی پروز اظهار داشت: بر همین اساس مسعود سلطانی فرمعاون رییس جمهوری نیز به تمامی مدیران سازمان میراث فرهنگی دستور همکاری با این شبکه را داد و بنده نیز به عنوان هماهنگ کننده و رابط بین سازمان میراث فرهنگی و شبکه شما از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی معرفی شدم.

وی گفت: از 9 اسفند ماه این همکاری ها شروع شده و ما نیز سعی داریم برای هر روز محتوای برنامه های متعددی را در زمینه گردشگری در اختیار شبکه قرار دهیم؛ همچنین مدیران استانی و ستادی سازمان نیز هر شب میهمان این شبکه خواهند بود.

ضیایی پرور خاطرنشان کرد: نام این شبکه به گردشگری تغییر نیافته و همچنان با عنوان شبکه مردم ایران (شما) به فعالیتش ادامه خواهد داد.

رییس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برنامه های حوزه گردشگری شبکه شما هر روز از ساعت 20.30 تا 0.30 بامداد خواهد بود.

ضیایی پرور خاطرنشان کرد: در دوره مدیریتی جدید صدا و سیما برای همکاری با سازمان میراث فرهنگی هیچ گونه هزینه ای طلب نشده است و این یکی از مشکلاتی بود که در گذشته با آن مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: برای این مدل از حتی یک ریال نیز به صدا و سیما پرداخته نشده و ما نیز موظف به تولید محتوا و تغذیه برنامه ها علی الخصوص برای نوروز و سفرهای نوروزی برای رونق گردشگری هستیم.

چمدان، آغاز تغییرات محتوایی شبکه شما 

شبکه شما با راه اندازی برنامه چمدان به شبکه ای برای معرفی اقوام و جاذبه های گردشگری تبدیل می شود.

شکل گیری برنامه چمدان، تصویب مجوز تولید سریال و جلب همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از نخستین گام های شبکه شما برای تبدیل به شبکه گردشگری است.

مهدی قاسمی، مدیر شبکه شما درباره تغییرات ایجاد شده در این شبکه گفت: تاکنون صرفا تولیدات استان ها را به مخاطبان ارائه می کردیم اما در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های جدید، تولید برنامه و ساخت سریال در شبکه به تصویب رسیده و بزودی ساخت برنامه هایی بر اساس امکانات بومی و محلی در این شبکه آغاز می شود.

وی ضمن اشاره به برنامه چمدان به عنوان اولین برنامه تولیدی شبکه شما، آن را اصلی ترین و ضروری ترین نیاز شبکه دانست و گفت: تا امروز تولیدات استان های مختلف را به مخاطب ارائه می کردیم که فضا، ویژگی ها، ساختار و حتی سطح کیفی آنها با هم تفاوت های جدی داشته است؛ بنابراین برنامه ای به نام چمدان را تعریف کردیم که به صورت رابط بین برنامه های مختلف شبکه پیوند ایجاد کند و مانند نخ تسبیح، برنامه های این شبکه را یکپارچه کند.

مدیر شبکه شما درباره این برنامه توضیح داد: این برنامه ضمن ایجاد پیوند بین بخش های مختلف، با اطلاعاتی که درباره برنامه های شبکه ارائه می کند، در جهت ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی جاذبه های گردشی کشور حرکت می کند.

قاسمی به مجریان برنامه چمدان اشاره کرد و گفت: در شروع برنامه چمدان، اسماعیل آذر، حسین محب اهری، رضا رفیع، مسعود فروتن و اقبال واحدی اجرای این برنامه را به عهده دارند و در ادامه بعد از شناسایی مجریان خوب مراکز استان ها از آنها نیز برای اجرای برنامه چمدان یا دیگر برنامه های شبکه نسیم دعوت به همکاری خواهیم کرد.

مدیر شبکه شما، برنامه چمدان را شروعی برای ایجاد تغییر در زمینه تبدیل شبکه شما به شبکه گردشگری دانست و توضیح داد: گام های اولیه را برداشته ایم و از فرصتی چون نوروز بهره می گیریم تا نقاط گردشگری ایران را به مردم معرفی کنیم.

مدیر شبکه شما، تولید فیلم، سریال، مستند و دیگر انواع برنامه در شبکه شما را منوط به استفاده از امکانات و داشته های بومی دانست و گفت: تلاش می کنیم به کمک توانمندی هایی که در مراکز استان ها وجود دارد، جاذبه ها و اتفاقات مهم اقوام و اقلیم های مختلف کشور را به نمایش بگذاریم.

مجله فرهنگی و گردشگری چمدان به صورت زنده هر شب از ساعت 20.30 تا 30 دقیقه بامداد از شبکه شما پخش می شود و تکرار آن روز بعد ساعت8.30 برای علاقمندان پخش می شود.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1