اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
پژوهشگر حوزه برندهای صنایع دستی معتقد است؛ جلب اعتماد مخاطبان مهم ترین مولفه در تاسیس و توسعه برندهای مانا است.
وی در این نشست با حضور علاقمندان و در سالن جلسات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برندها در قدیم بیشتر بنگاه خانوادگی بودند و بر اساس روابط شاگرد استادی توسعه می یافتند.
شفیعی که دانش آموخته جامعه شناسی اقتصادی است خاطرنشان کرد: محصولات این برندها به صورت فیزیکی در بازار عرضه می شوند؛ تولیدات غیرکاربردی هستند.
وی اضافه کرد: اما برندهای جدید بر اساس خالق برند شناخته می شوند و شبکه ای از روابط اجتماعی که این یک نفر آن را شکل داده است. خالقان برندها معمولا نام خود را روی برند می گذارند.
به گفته این پژوهشگر، عرصه تولید صنایع دستی ویژگی دوم برندهای جدید نحوه آموزش است که دوره های تخصصی و کوتاه مدت است؛ این محصولات در فضای مجازی صورت می گیرد و مصرف کننده در آنها فعال است.
** روحیه خودکفایی و توجه به هنر دلیل تشکیل برندهای مدرن
شفیعی که به طور خاص در زمینه کارآفرینی زنان در زمینه تولیدات صنایع دستی فعالیت کرده است رواج روحیه خودکفایی و انجام دادن کارها را توسط خود افراد دلیل شکل گیری بسیاری از برندهای مدرن دانست و افزود: وضعیت اشتغال جوانان در ایران و دانش آموخته های رشته های هنر که رتبه دوم تا چهارم بیکاری را دارند یکی دیگر از دلایل شکل گیری برندهای تولید صنایع دستی جدید است.
وی به اهمیت شبکه های اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وجود این شبکه ها تحولی که در عرصه کسب و کار پدید آورده، تغییر سبک زندگی و نگرش جوانان، استقبال از دست سازه ها در مقابل آنچه آنها را صنایع کارخانه ای می نامیم نیز از دیگر عوامل اقبال به هنرهای دستی است.
شفیعی تصریح کرد: سبک زندگی خاص جوانان که دنبال زیباکردن، تنوع و شخصی سازی زندگی روزمره هستند. همچنین پیوندخوردن زندگی روزمره با هنر برای لذت بردن از زندگی باعث توسعه این برندها شده است.
این پژوهشگر ادامه داد: در مطالعه این برندها 800 برند را در فضای مجازی شناسایی کردم که در زمینه دکوراسیون داخلی، زیورآلات، مانتو و پوشاک، ظروف سفال، عروسک و کیف و کفش چرم فعال هستند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اعتمادسازی در برندها گفت: اعتمادسازی مهمترین مولفه در مانا بودن برند است.'تعامل دایم برندها با مصرف کنندگان و فرایند اعتمادی که هر روز بازتولید می شود موجب استمرار اعتماد به برندها می شود'.
شفیعی یادآور شد: برندها بر اساس پایش ها محصولات پرفروش را تولید یا محصولی را از چرخه تولید خارح می کنند. این پایش ها باید همواره انجام و بر پایه آن برند پیش برود.
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است