اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/04/29 | ساعت: 08:32 | کد خبر: 6194 | بازدید: 451316 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، یعنی زمان گشوده شدن سفره ایرانی از 30 تیرماه جاری تا یکم مردادماه در شهرستان رامسر برگزار می شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، مرتضی رحمانی موحد اظهار کرد: با توجه به نیاز احساس شده در رابطه با احیای ظرفیت ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به کارگیری آن به عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه اندازی سلسله جشنواره های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی 8 منطقه کشور در دستور کار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پذیرای عموم هموطنان، علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری برای شرکت در جشنواره های تدارک دیده شده هستیم، افزود: جشنواره های آتی به ترتیب در شهرهای تبریز، کرمانشاه، مشهد، اصفهان، یزد، شیراز و اهواز برگزار خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: در چارچوب رویدادهای پیش رو، ضمن معرفی غذاهای بومی و تبدیل آنها به جاذبه های جدید گردشگری کشور، مراکز پذیرایی و دیگر واحدها عرضه غذا را نیز متناسب با معیارهای مدرن درجه بندی و مقدمات جشنواره بزرگ ملی سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری فراهم شود. 

معاون گردشگری در ادامه اظهار داشت: امید است در آینده ای نزدیک درجه بندی های مورد نظر در تعیین قیمت غذای رستوران ها اثرگذار باشد و مخاطب مورد نظر آگاه شود که قرار است با چه کیفیت غذا و خدماتی روبه رو شود. 

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: همچنین در پی این رویدادها مقرر شده آشپزها و رستوران های منتخب با دریافت لوح و تندیس افتخار ویژه جشنواره تقدیر شوند و به عنوان نمایندگان سفره ایرانی در نمایشگاه های بین المللی گردشگری حضور یابند. 

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد تا جشنواره های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» صنعت غذای کشور را متحول نمایند و سبب تعمیق نگاه به ظرفیت های خوراک ایرانی و طی کردن فرآیند جهانی شدن در این زمینه شوند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1