دوشنبه 95/11/25 | ساعت: 08:14 | کد خبر: 6322 | بازدید: 45873 | سرویس: گردشگری | ©
پست الکترونیک
چاپ

برگزاری دومین همایش گردشگری سلامت و فستیوال ورزشی و گردشگری کشورهای اکو در سال آینده، از سوی کمیسیون گردشگری اتاق ایران پیشنهاد شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،هفدهمین جلسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و و اقتصاد ورزش اتاق ایران با حضور هیات رییسه، اعضا و کارشناسان این کمیسیون، رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ و فعالان گردشگری در اتاق ایران برگزار شد.

احمد اصغری ـ رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ـ با بیان این‌که این کمیسیون در تلاش است با متولی دولتی و سیاستگذار عرصه گردشگری کشور تعامل و قرابت گسترده‌تری ایجاد کند، گفت: در این راستا تلاش شده با همکاری کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های استانی در راستای حل مشکلات و انعکاس نظرات و پیشنهادات استانی با مسؤولان ارشد کشوری مطالب را مطرح، مطالبه و در این میان راهکارهای مناسب را پیشنهاد دهیم.

او با بیان این‌که حضور همزمان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، همایش‌های ملی و منطقه‌ای در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری از جمله اهداف این کمیسیون است، افزود: حضور همزمان در اجلاس مشترک کشورهای اکو و تشکیل تیم‌های تخصصی از جمله کارگروه گردشگری اکو و ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری دومین همایش گردشگری سلامت کشورهای اکو و فستیوال ورزشی و گردشگری کشورهای اکو در سل آینده از جمله اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: حضور توأم در شورای راهبری گردشگری سلامت کشور و تعامل با فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و همکاری پیرامون تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه گردشگری کشور از دیگر اقدامات انجام شده است.

رائیچی ـ نایب رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ـ‌ نیز با بیان اینکه گردشگری به عنوان بخش فعال و اثرگذار در عرصه اقتصاد تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، مشکلات متعددی در صنعت گردشگری وجود دارد، از این رو باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

مرتضی رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ با اشاره به این‌که در دو سال گذشته تعامل خوبی با کمیسیون گردشگری اتاق ایران به منظور توسعه این صنعت انجام شده است، ادامه داد: درحالی‌که امروزه مدل‌های موفق دنیا در صنعت گردشگری بر اساس برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح انجام می‌شود، برخی نگاه ساده‌ای به کسب و کار گردشگری دارند، آن هم در شرایطی که گردشگری، پدیده‌ای پیچیده است.

او با بیان این‌که برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری به حمایت ساختاری و مدیریت کشوری نیاز است، افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم تلاش شده این نگاه در عرصه گردشگری شکل بگیرد.

معاون گردشگری با تاکید بر آن‌که باید نوآوری و ابتکار در صنعت گردشگری به کار گرفته شود، اظهار کرد: باید بخش خصوصی را فعال کرد، لذا کمیسیون گردشگری اتاق ایران ظرفیت خوبی برای تحقق این هدف محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که خوشبختانه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عرصه گردشگری قوانین و مقررات خوبی تصویب شده است، گفت: امروزه یک سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در کشورمان حضور داشته باشد و براحتی سرمایه‌گذاری کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از ارائه‌ی پیشنهادهای این کمیسیون به انجمن‌های توسعه ورزشی و ارائه ابتکارات و نظرات در بخش گردشگری استقبال کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1