معاون رئیسجمهور افزود: با گامهای اولیه مفیدی که درستاد هماهنگی خدمات سفر برداشته شده است در آینده شاهد اقدامات منسجمتر و خدمات مناسبتری به مسافران و گردشگران خواهیم بود.
سلطانیفر با اشاره به سیاستهای کلی سازمان در بخش گردشگری تصریح کرد: در بخش گردشگری علاوه بر رسیدگی به مسائل مربوط به گردشگران داخلی، مثبت کردن طراز گردشگری از خارج به داخل و تعامل با سایر کشورها در اولویت برنامههای سازمان میراثفرهنگی است.
رئیس سازمان میراثفرهنگی ادامه داد: براساس آمارهایی که سال گذشته از گردشگر ورودی ارائه شده است، 4 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدهاند که از این تعداد تنها 1 میلیون نفر به قصد گردشگری به ایران آمدهاند. این در حالی است که تعداد گردشگرانی که از کشور خارج میشوند بیش از 7 میلیون نفر هستند.
وی گفت: با وجود اینکه کمتر از 2 ماه از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر میگذرد، کمیتهها و ستاد تلاش کردند هماهنگیها و امکانات مورد نیاز را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی فراهم کنند.
معاون رئیسجمهور از مذاکره با استانداران سراسر کشور برای بسیج امکانات دستگاهها خبر داد و تصریح کرد: تمامی استانها و شهرستانها حداقل دو جلسه با اعضای ستاد برگزار کردهاند.
رئیس سازمان میراثفرهنگی با اشاره به اینکه فعالیتهای این ستاد یک مانور عمومی و بسیج تمامی امکانات برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران است، یادآور شد: همه دستگاههای عضو ستاد با جدیت در صحنه حضور دارند، با تدبیر دولت امیدواریم مردم امسال نوروزی کم حادثه و خاطرهانگیز را سپری کنند.
سلطانیفر افزود: در ستاد هماهنگی خدمات سفر سیستمهای نظارتی گسترش یافته و امکانات ارتباطی برای ارائه گزارشها و تخلفها در اختیار مردم قرار گرفته است.
یادآور میشود، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان این مراسم از نمایشگاه ستاد هماهنگی خدمات سفر که به منظور معرفی امکانات و سطح آمادگی اعضای ستاد برپا شده است.