اخبار پیشنهادی


شنبه 93/04/14 | ساعت: 05:46 | کد خبر: 5223 | بازدید: 451818 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مشاور عالی وزیر نفت در امور موزه‌های صنعت نفت گفت:برنامه‌ریزی شده تا 3 موزه بزرگ در مسجدسلیمان به عنوان پایگاه تاریخی نفت، آبادان و تهران ایجاد شود.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، اکبر نعمت‌الهی در حاشیه بازدید از موزه نفت سبزوار در جمع مسئولان شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار با بیان اینکه شهرستان سبزوار یک الگوی مهم در حوزه ایجاد موزه‌‎های منطقه‌ای شرکت نفت است، ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم در همه شهرها و استان‌هایی که در حوزه نفت از گذشته تاکنون فعالیت داشته‌اند موزه‌هایی منطقه‌ای ایجاد کنیم.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه سیاستهای خوبی در زمینه حفظ آثار تاریخی در حوزه نفت در وزارتخانه شکل گرفته است، یادآور شد:

نعمت اللهی به ایجاد موزه نفت در تهران اشاره کرد و گفت: این موزه در حقیقت در زمینه علوم و فنون صنعت نفت ایجاد می‌شود و در آن سعی شده تا تکنولوژی‌های جدید این صنعت را به معرض نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در این موزه سعی شده تا مقوله نفت و محتوای آن معرفی شود تا دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران بتوانند این صنعت و چگونگی استخراج، پالایش و اکتشاف آن را بشناسند.

وی با تاکید براینکه همه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای موزه نفت هستند، تصریح کرد: بسیاری از این کشورها حتی تاریخ و قدمت ایران در حوزه نفت را ندارند و ما در ایران بیش از 106 سال در این حوزه عقب هستیم. سعی داریم تا همه موزه‌های شرکت نفت را به ثبت ملی برسانیم. خوشبختانه رابطه و هماهنگی خوبی با اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام موثری برداریم.

مشاور عالی وزیر نفت در امور موزه‌های صنعت نفت از تشکیل موسسه‌ای مستقل برای نظارت و ساماندهی موزه‌های شرکت نفت خبر داد و افزود: همه موزه‌های شرکت نفت زیر نظر این موسسه فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص سیاستهای صنعت نفت ایران نیز گفت: متاسفانه درهشت سال گذشته وضعیت خوبی در وزارت نفت حاکم نبوده و این وزارت خانه هیچ بهره‌ای از درآمدهای نفت نداشته است. اجرای پروژه‌های اولویت دار از مهمترین برنامه‌های وزارت نفت در سال جاری است. یکی از این پروژه‌های مهم که امسال وارد فاز عملیاتی شده است، بحث گسترش میادین مشترک، توسعه پارس جنوبی، افزایش تولید و توسعه صادرات است.

وی ادامه داد: دولت گذشته شاید برای تامین بخشی از نیازهای کشور توانسته تحریمها را دور بزند اما در بخش صنعت نفت موفق نبوده است. متاسفانه یک دلال بازی بزرگ در این حوزه ایجاد شده که بخش مهمی از درآمدهای نفت توسط بابک زنجانی‌ها به یغما رفته است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1