اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
چهارشنبه 96/06/15 |
ساعت: 06:55 |
کد خبر: 6406 |
بازدید: 454745 |
سرویس: گردشگری | ©
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: ۱۶ نمایندگی فعال در کشورهای مختلف داریم و به زودی در پنج کشور دیگر نیز نمایندگی اطلاعرسانی گردشگری ایجاد خواهد شد.
به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «مرتضی حاجی» روز سهشنبه ۱۴ شهریورماه در حاشیه دومین گردهمایی نمایندگان اطلاعرسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کرمان در نشست خبری اظهار کرد: سالانه ۵ میلیون نفر گردشگر به کشور میآیند و تاکنون هیچ تناقضی با فرهنگ ما نداشته و موردی گزارش نشده و قوانین مسیری را طی میکند که در انتها شورای نگهبان روی آن صحه میگذارد.
وی با بیان اینکه هر گردشگری که به هر کشوری وارد میشود، خود را موظف میداند با مقررات آن کشور به طور جدی همراهی و آنها را رعایت کند، تصریح کرد: در توسعه گردشگری بنا بر این نیست از ارزشهای دینی و اعتقادی خودمان کوتاه بیاییم و کسانی که به ایران میآیند، متعهد به این قواعد و مقررات هستند.
«حاجی» در ادامه درباره فعالیت نمایندگان اطلاعرسانی گردشگری در خارج از کشور بیان کرد: نمایندگان اطلاعرسانی، در کشورهای هدف فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری دارند و ارتباطات تاثیرگذار در بخش گردشگری به ویژه با آژانسهای بزرگ دارند.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات قراردادهای نمایندگان، تلاش برای جذب سرمایهگذار در حوزه گردشگری به طور خاص و در دیگر حوزهها به طور عام است که به لحاظ تشکیلاتی این وظیفه به عهده رایزنهای اقتصادی است.
وی افزود: چون این وظیفه انحصاری نیست، رایزنها کار خود را انجام میدهند، اما باید کسی باشد که شرایطی فراهم و گفتوگوهای غیررسمی انجام و پروژههایی مطرح شود که قرار شد وزارت خارجه بطور جدیتر نمایندگیها را به سفارتخانهها معرفی کرده و آنها را در نشستها مشارکت بدهند که بدانند سیاست جذب سرمایه چگونه است.
حاجی گفت: بخشی از نشستهای نمایندگان اطلاعرسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در این سه روز با نمایندگان گردشگری و هتلداران محلی استان داشته و ارتباط اولیه ایجاد شده است.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور با بیان اینکه اولویت ایجاد نمایندگی با کشورهای هدف گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی مشخص کرده و ۲۰ کشور در اولویت نخست و ۱۵ مورد در اولویت دوم قرار دارند، بیان کرد: ۱۶ نمایندگی فعال در کشورهای مختلف داریم و به زودی در پنج کشور دیگر نیز نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، آسیایی و همسایه نمایندگی داریم، اظهار کرد: برخی از نمایندگیها از جمله چین خیلی خوب است و در ارتباطات گستردهای که ایجاد کرده، موفق بوده و بقیه نیز کارنامه قبولی دارند که بعد از دوره دو ساله همکاری، فعالیت آنها تمدید شده است.
مدیرعامل کانون جهانگردی گفت: یکی از کارهایی که باید نمایندگی ها انجام بدهند، ایجاد بازار برای صنایع دستی ایران است و برخی راسا وارد شده و نمایشگاه برگزار کرده اند.
وی با بیان اینکه هر گردشگری که به هر کشوری وارد میشود، خود را موظف میداند با مقررات آن کشور به طور جدی همراهی و آنها را رعایت کند، تصریح کرد: در توسعه گردشگری بنا بر این نیست از ارزشهای دینی و اعتقادی خودمان کوتاه بیاییم و کسانی که به ایران میآیند، متعهد به این قواعد و مقررات هستند.
«حاجی» در ادامه درباره فعالیت نمایندگان اطلاعرسانی گردشگری در خارج از کشور بیان کرد: نمایندگان اطلاعرسانی، در کشورهای هدف فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری دارند و ارتباطات تاثیرگذار در بخش گردشگری به ویژه با آژانسهای بزرگ دارند.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات قراردادهای نمایندگان، تلاش برای جذب سرمایهگذار در حوزه گردشگری به طور خاص و در دیگر حوزهها به طور عام است که به لحاظ تشکیلاتی این وظیفه به عهده رایزنهای اقتصادی است.
وی افزود: چون این وظیفه انحصاری نیست، رایزنها کار خود را انجام میدهند، اما باید کسی باشد که شرایطی فراهم و گفتوگوهای غیررسمی انجام و پروژههایی مطرح شود که قرار شد وزارت خارجه بطور جدیتر نمایندگیها را به سفارتخانهها معرفی کرده و آنها را در نشستها مشارکت بدهند که بدانند سیاست جذب سرمایه چگونه است.
حاجی گفت: بخشی از نشستهای نمایندگان اطلاعرسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در این سه روز با نمایندگان گردشگری و هتلداران محلی استان داشته و ارتباط اولیه ایجاد شده است.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور با بیان اینکه اولویت ایجاد نمایندگی با کشورهای هدف گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی مشخص کرده و ۲۰ کشور در اولویت نخست و ۱۵ مورد در اولویت دوم قرار دارند، بیان کرد: ۱۶ نمایندگی فعال در کشورهای مختلف داریم و به زودی در پنج کشور دیگر نیز نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، آسیایی و همسایه نمایندگی داریم، اظهار کرد: برخی از نمایندگیها از جمله چین خیلی خوب است و در ارتباطات گستردهای که ایجاد کرده، موفق بوده و بقیه نیز کارنامه قبولی دارند که بعد از دوره دو ساله همکاری، فعالیت آنها تمدید شده است.
مدیرعامل کانون جهانگردی گفت: یکی از کارهایی که باید نمایندگی ها انجام بدهند، ایجاد بازار برای صنایع دستی ایران است و برخی راسا وارد شده و نمایشگاه برگزار کرده اند.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو