اخبار پیشنهادی


جمعه 93/08/09 | ساعت: 11:57 | کد خبر: 5515 | بازدید: 451891 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

بناهای تاریخی استان ایلام در برابر بارندگی‌های فصل زمستان استحکام سازی شدند.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام ، درباره حفاظت از بناهای تاریخی با توجه به بارندگی‌های اخیر در این استان بیان کرد: متأسفانه برای حفاظت از تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم، اما بناهایی که در داخل استان قرار گرفته‌اند استحکام‌سازی شده‌اند و پیش از شروع فصل پاییز بدنه دیواره‌ها و بخش پشت‌بام آن مرمت شده‌اند. هیچ بنای سرپایی را در استان نداریم که پشت بام آن تعمیر نشده باشد.

عبدالمالک شنبه‌زاده ادامه داد: امسال قبل از شروع بارندگی، قلعه میرغلام هاشمی و قلعه جهانگیرآباد در شهرستان دره‌شهر و قلعه والی در شهر ایلام مرمت شده‌اند. خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، مگر اینکه یک اتفاق غیر مترقبه مانند زلزله و سیل رخ دهد.

او همچنین در رابطه با امکانات فراهم شده برای گردشگرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: هر چند مکان‌های اقامتی این استان کم است، اما احساس می‌کنیم وجود هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری موجود جوابگوی مسافرانی که فصل زمستان را برای سفر به این استان انتخاب می‌کنند، باشد.

این مدیر تصریح کرد: آژانس‌های مسافرتی هم آمادگی برگزاری تورهای لازم و معرفی مناطق جذاب استان در فصل زمستان را دارند.

شنبه‌زاده با اشاره به اینکه آب و هوای استان‌های شمالی ایلام با استان‌های جنوبی این استان تفاوت دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر در شهرستان‌هایی مانند دهلران و مهران آب و هوای نسبتا بهاری و مطبوع و شهرستان‌های چرداول، ایوان و سیروان آب و هوای زمستانی به خود گرفته‌اند و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، می‌توانند این بخش‌هارا برای گردشگری انتخاب کنند.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1