اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/08/26 | ساعت: 11:01 | کد خبر: 5547 | بازدید: 451511 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به صادرات بیش از 6 میلیون دلاری صنایع‌ دستی همدان گفت: سفال همچنان در صدر صادرات صنایع‌ دستی همدان قرار دارد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، ریحان سروش‌مقدم امروز در همدان، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 6 میلیون و 587 هزار و 780 دلار صنایع‌ دستی از همدان صادر شده است، افزود: 5 میلیون و 287 هزار و 280 دلار از این میزان صادرات به صورت رسمی و یک میلیون و 371 هزار دلار به صورت غیررسمی به آن سوی مرزهای کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه سفال با 5 میلیون و 671 هزار و 422 دلار بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: 4 میلیون و 433 هزار و 422 دلار از صادرات سفال به صورت رسمی و از گمرک همدان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه گچی، مجسمه پلی‌استر، کمد چوبی، گل خشک طبیعی، گلیم دستباف، مصنوعات چوبی، انواع قاب چوبی، بوفه چوبی و مصنوعات چرمی صادرات رسمی صنایع‌دستی همدان را شامل می‌شود.

به گفته وی، سفال، مرواربافی، شیشه و سایر اقلام صنایع‌دستی همدان صادرات غیررسمی صنایع‌ دستی همدان را شامل می‌شود.

سروش‌مقدم تصریح کرد: سفال که شاخص‌ترین صنایع‌ دستی همدان را تشکیل می‌دهد به کشورهای عراق، امارات، هلند، ترکیه و قطر صادر شده است.

وی بیان کرد: صادرات غیر رسمی صنایع‌ دستی سفال، مرواربافی و شیشه از بندر گناوه ـ تهران، مرز باشماق ـ باکو و مرز باشماق به کشورهای امارات متحده عربی، هلند، عراق و آذربایجان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه همدان در صنایع‌ دستی قابلیت‌های فراوانی برای تولید و صادرات دارد، افزود: در راستای حمایت از صنایع‌دستی استان هر سال نمایشگاه‌‌هایی برای معرفی این رشته برپا می‌شود تا بتوان زمینه توسعه هنرهای شاخص همدان را فراهم کرد.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1