اخبار پیشنهادی


جمعه 93/09/28 | ساعت: 08:32 | کد خبر: 5627 | بازدید: 451979 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: مصوبه طبیعت گردی در دولت نهایی شده است و در آینده نزدیک مقررات سرمایه گذاری در طبیعت بر اساس مقولات زیست محیطی به اجرا درمی آید.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در ساری افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی همچون دریا ، جنگل و دشت می تواند بیشترین بهره را از این مصوبه ببرد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به استان مازندران توجه ویژه دارد، اظهار داشت: با رویکرد دولت به مقوله گردشگری ، برنامه های همکاری بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی عملیاتی و این تعامل چندین برابر شده است.

رحمانی موحد ادامه داد: با روش های سنتی نمی توان گردشگری را تقویت کرد و استفاده از منابع موجود بسیار مهم است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه زیر ساخت های مازندران در پذیرش گردشگر نیازمند تقویت است، گفت: سواحل دریای خزر مواهب طبیعی جنگل و دشت ، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران هم باید تقویت شود.

رحمانی موحد بر لزوم سالم سازی سواحل با همکاری بخش خصوصی تاکید کرد و بیان داشت: مازندران می تواند تقویم گردشگری در کشور باشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: بسیاری از آیین های مازندران در طول سال باید برجسته و در تقویم سالانه استان گنجانده شود.

وی با بیان اینکه با این روش سفر در طول سال به استان مازندران از سوی گردشگران توزیع خواهد شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت استان به نسبت حجم زیاد مسافران در مقطع زمانی خاص کم است.

رحمانی موحد به قله دماوند به عنوان یک میراث طبیعی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این میرث طبیعی باید مورد حفاظت به لحاظ زیست محیطی قرار گیرد و مدیریت ارشد استان باید به این میراث طبیعی توجه خاصی داشته باشد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1