اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
یکشنبه 93/10/21 |
ساعت: 04:47 |
کد خبر: 5680 |
بازدید: 452350 |
سرویس: میراث فرهنگی | ©
50 خودروی تاریخی شناسنامه دریافت کردند همچنین معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم رونمایی از این شناسنامهها گفت: سازمان میراث فرهنگی از بخش خصوصی برای ایجاد موزه خودروهای تاریخی حمایت میکند.
به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از شناسنامههای خودروهای تاریخی پیش از ظهر روز یکشنبه در کاخ نیاوران برگزار شد.
در این برنامه تعدادی از خودروهای تاریخی منحصربهفرد نیز در حیاط کاخ به نمایش گذاشته شد.
همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی به 3 نفر از مجموعهداران خودروهای تاریخی به نام سیدمجید فاطمی، عبدالله فرجپور و مهرداد مترجمی لوح تقدیری اعطا کرد.
همچنین 5 نفر از مالکان خودروهای تاریخی نیز مانند مرتضی پرهیزگار، حسین برمک وزیری، حمید همتی فراهانی، علی صادقی و مسعود رحمتی شناسنامه خودروهای تاریخیشان را دریافت کردند. این 5 نفر به نمایندگی از 50 نفری بودند که در مرحله اول شناسنامه خودرو دریافت کردند.
در ادامه این برنامه محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تعدادی از خودروهای تاریخی که بعد از 25 سال اسقاط شدهاند و یا تعدادی از آنها در کلکسیونهای خارجی سر در آوردهاند توسط کمیته شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی مورد محافظت قرار گرفتهاند.
خوشبختانه تعدادی از مالکان این خودروهای تاریخی علاقهمند به ایجاد موزه بودهاند با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی هم طی مکاتبهای با وزارت اقتصاد وارد عمل میشود این موضوع اهمیت زیادی داشت و آن را مطرح کرد. این اقدام باعث میشود تا از اسقاط شدن تعداد زیادی از خودروها جلوگیری شود.
وی افزود: در کشورهای امارات و قطر مشاهده میکردیم که برخی از خودروهای تاریخی ایران در کلکسیونهای آنها به نمایش گذاشته شده است و حسرت میخوردیم که چرا این خودروها داخل ایران نیستند شاید کشورهای منطقه حدود 3 یا 4 دهه است که وارد این جریان شدهاند ولی در ایران سابقه خودروهای تاریخی به بیش از 100 سال میرسد. وظیفه ملی این است که معرفی شایستهای از آنها داشته باشیم.
وی افزود: با ارائه شناسنامههای این خودروها اتفاق مهمی در حفاظت از آنها رخ خواهد داد.
وی گفت: آییننامهای درباره اموال تاریخی و فرهنگی داریم همچنین در سال 81 در آییننامه اموال توضیح داده میشود که باید از آنها صیانت به عمل آید ولی در آییننامه سال 84 به صراحت درباره مالکان اموال فرهنگی و تاریخی و حمایت از آنها صحبت شده و سازمان میراث فرهنگی را موظف به شناسایی و ثبت آثار میکند. در سال 89 نیز دولت برای صیانت از خودروهای تاریخی اقدام میکند و مقرر میشود که کارگروهی را با همین عنوان تشکیل دهد.
طالبیان گفت: این کارگروه در کانون اتومبیلرانی و جهانگردی شکل گرفت. در این کارگروه سازمانهای مختلفی حضور دارند و طی دو سال دبیرخانه آن تشکیل میشود. پلاک تاریخی طراحی شد و سایتی را نیز برای آن راهاندازی کردند. همچنین بانک جامعی نیز تشکیل میشود این کار باعث ایجاد ارزش افزوده برای این اتومبیلهای تاریخی است.
همچنین حمایت معنوی از دارندگان خودروها برعهده سازمان میراث فرهنگی خواهد بود و این سازمان از دارندگان خصوصی برای ایجاد موزههای خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی گفت: تاکنون حدود 30 مجموعهدار خصوصی توسط کارگروه صیانت از خودروها شناسایی شده است، 60 مجموعهدار بخش خصوصی نیز مجوز فعالیت گرفتهاند. این نشان میدهد هدف اصلی شناسایی و حفاظت از میراث فرهنگی است.
وی گفت: اکنون برای 50 دستگاه خودرو تاریخی بالای 50 سال شناسنامه صادر شده است.
در ادامه این برنامه ایرجی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز گفت: خودروهایی که از طرف کارشناسان مورد تایید واقع میشوند شناسنامه دریافت خواهند کرد این شناسنامه تخصصی با هدف شناسایی و تثبیت حقوق مالکان صادر میشود. امروز نیز برای اولینبار از این شناسنامهها رونمایی میکنیم.
در این برنامه تعدادی از خودروهای تاریخی منحصربهفرد نیز در حیاط کاخ به نمایش گذاشته شد.
همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی به 3 نفر از مجموعهداران خودروهای تاریخی به نام سیدمجید فاطمی، عبدالله فرجپور و مهرداد مترجمی لوح تقدیری اعطا کرد.
همچنین 5 نفر از مالکان خودروهای تاریخی نیز مانند مرتضی پرهیزگار، حسین برمک وزیری، حمید همتی فراهانی، علی صادقی و مسعود رحمتی شناسنامه خودروهای تاریخیشان را دریافت کردند. این 5 نفر به نمایندگی از 50 نفری بودند که در مرحله اول شناسنامه خودرو دریافت کردند.
در ادامه این برنامه محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تعدادی از خودروهای تاریخی که بعد از 25 سال اسقاط شدهاند و یا تعدادی از آنها در کلکسیونهای خارجی سر در آوردهاند توسط کمیته شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی مورد محافظت قرار گرفتهاند.
خوشبختانه تعدادی از مالکان این خودروهای تاریخی علاقهمند به ایجاد موزه بودهاند با توجه به اینکه سازمان میراث فرهنگی هم طی مکاتبهای با وزارت اقتصاد وارد عمل میشود این موضوع اهمیت زیادی داشت و آن را مطرح کرد. این اقدام باعث میشود تا از اسقاط شدن تعداد زیادی از خودروها جلوگیری شود.
وی افزود: در کشورهای امارات و قطر مشاهده میکردیم که برخی از خودروهای تاریخی ایران در کلکسیونهای آنها به نمایش گذاشته شده است و حسرت میخوردیم که چرا این خودروها داخل ایران نیستند شاید کشورهای منطقه حدود 3 یا 4 دهه است که وارد این جریان شدهاند ولی در ایران سابقه خودروهای تاریخی به بیش از 100 سال میرسد. وظیفه ملی این است که معرفی شایستهای از آنها داشته باشیم.
وی افزود: با ارائه شناسنامههای این خودروها اتفاق مهمی در حفاظت از آنها رخ خواهد داد.
وی گفت: آییننامهای درباره اموال تاریخی و فرهنگی داریم همچنین در سال 81 در آییننامه اموال توضیح داده میشود که باید از آنها صیانت به عمل آید ولی در آییننامه سال 84 به صراحت درباره مالکان اموال فرهنگی و تاریخی و حمایت از آنها صحبت شده و سازمان میراث فرهنگی را موظف به شناسایی و ثبت آثار میکند. در سال 89 نیز دولت برای صیانت از خودروهای تاریخی اقدام میکند و مقرر میشود که کارگروهی را با همین عنوان تشکیل دهد.
طالبیان گفت: این کارگروه در کانون اتومبیلرانی و جهانگردی شکل گرفت. در این کارگروه سازمانهای مختلفی حضور دارند و طی دو سال دبیرخانه آن تشکیل میشود. پلاک تاریخی طراحی شد و سایتی را نیز برای آن راهاندازی کردند. همچنین بانک جامعی نیز تشکیل میشود این کار باعث ایجاد ارزش افزوده برای این اتومبیلهای تاریخی است.
همچنین حمایت معنوی از دارندگان خودروها برعهده سازمان میراث فرهنگی خواهد بود و این سازمان از دارندگان خصوصی برای ایجاد موزههای خصوصی حمایت خواهد کرد.
وی گفت: تاکنون حدود 30 مجموعهدار خصوصی توسط کارگروه صیانت از خودروها شناسایی شده است، 60 مجموعهدار بخش خصوصی نیز مجوز فعالیت گرفتهاند. این نشان میدهد هدف اصلی شناسایی و حفاظت از میراث فرهنگی است.
وی گفت: اکنون برای 50 دستگاه خودرو تاریخی بالای 50 سال شناسنامه صادر شده است.
در ادامه این برنامه ایرجی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز گفت: خودروهایی که از طرف کارشناسان مورد تایید واقع میشوند شناسنامه دریافت خواهند کرد این شناسنامه تخصصی با هدف شناسایی و تثبیت حقوق مالکان صادر میشود. امروز نیز برای اولینبار از این شناسنامهها رونمایی میکنیم.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو