اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/12/17 | ساعت: 10:13 | کد خبر: 5833 | بازدید: 451854 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: توسعه پایدار، در حفظ فرهنگ همراه با محیط زیست و منابع طبیعی است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا،دکتر طالبیان در جلسه بررسی وضعیت آثار تاریخی لرستان بیان کرد: لرستان دارای ظرفیت بالای طبیعی،‌ تاریخی و فرهنگی و اینجا ممناطق بکر و حفاظت شده است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار، حفظ فرهنگ با محیط زیست و منابع طبیعی است اظهار کرد:‌ساخت و سازهای ناهمگون باعث شد دره خرم‌آباد در یونسکو ثبت نشود، حالا در این زمینه به ثبت قلعه فلک الافلاک بسنده کرده‌ایم.

طالبیان تصریح کرد: این قلعه فوق العاده جاذبه دارد و سنبل شهر خرم‌آباد است و باید روی آن سرمایه‌گذاری شود تا بتوان به رونق گردشگری کمک کرد.

وی با اشاره به پل‌های تاریخی لرستان اضافه کرد: پل‌های تاریخی لرستان با ساختار، معماری و تکنولوژی منحصر به فرد خود نه تنها در ایران بلکه در جهان استثنا هستند، ولی برای ساماندهی آ‌ن‌ها نیازمند تعامل دستگاه‌های مربوطه هستیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: لرستان میراث طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد و لازم است دقت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، محیط زیست و منابع طبیعی اینجا و به طور کلی جاذبه های طبیعی این منطقه نیاز به شناخت دارند که باید این امر هرچه سریع‌تر انجام شود.

طالبیان همچنین به بافت‌های تاریخی لرستان اشاره‌ای کرد و گفت: بافت تاریخی باید حفظ شود زیرا سرمایه و ثروت مردم به شمار می‌آید، کریدوری به عنوان یک محور فرهنگی باید در این شهرها که دارای بافت تاریخی هستند، لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه در این دولت سعی شده استفاده بیشتری از سرمایه‌های اجتماعی و مردم صورت گیرد بیان کرد: به طور نمونه چشم‌اندازی که پل شکسته خرم‌آباد دارد می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری باشد و یک پروژه درجه یک گردشگری در آن تعریف شود تا اشتغال پایدار هم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان از لحاظ استراتژیک جای مهمی به شمار می آید اضافه کرد: لرستان در کریدور گردشگری کشور قرار دارد و این مسئله بسیار مهمی در راستای توسعه این بخش به شمار می‌آید.

وی مناظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی لرستان را جزء استثناهای کشور برشمرد و گفت: این پتانسیل‌ها قابلیت خوبی برای سرمایه‌گذاری داشته و ضرورت توجه به آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور در خاتمه خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین لرستان به میراث فرهنگی ناملموس این استان شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1