اخبار پیشنهادی


یکشنبه 94/03/17 | ساعت: 02:30 | کد خبر: 5900 | بازدید: 451587 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی خانه مسکونی آیت‌الله حائری میبدی با قدمت پهلوی واقع در محله مهرجرد از محلات قدیم میبد در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، محسن ذاکری‌نیا اظهار داشت: این بنا متعلق به دوره پهلوی است و چون محل تولد آیت‌الله سید عبدالکریم حائری، بنیانگذار حوزه علمیه قم است به خانه آیت‌الله حائری معروف شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود بناهای تاریخی و قدیمی را ظرفیت‌ مثبت و بی‌نظیری دانست که می‌توان به خوبی از آنها استفاده کرد، افزود: یکی از نمونه‌های خوب این ظرفیت، خانه آیت‌الله حائری است.

ذاکری‌نیا خاطر نشان کرد: حفظ این بنا و سایر بناهای تاریخی و قدیمی در یک بهره‌برداری مستمر، دغدغه‌های ویرانی آنها را از بین ‌برده و می‌تواند حتی مجموعه‌ها و بناهای اطراف را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه بنا در بافت تاریخی شهر میبد واقع شده و از طرفی در بین مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، حفظ و احیای آن مورد توجه و خواست مردم بوده به همین دلیل مستندسازی کامل و ثبت بنا در فهرست آثار ملی به عنوان یکی از عناصر مهم بافت ثبتی شهر میبد از چندی پیش مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این اثر تاریخی به تازگی با شماره 31224 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1