اخبار پیشنهادی


شنبه 94/05/17 | ساعت: 07:31 | کد خبر: 5956 | بازدید: 451961 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

تفویض اختیار به رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی برای صدور مجوزهای باستان‌شناسی به زمان جدا شدن پژوهشگاه از این سازمان بازمی‌گردد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایسنا، چند روز قبل با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اختیار ابلاغ صدور مجوزهای پژوهشی و مطالعات باستان‌شناسی به سید محمد بهشتی،‌ رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تفویض شد.

حکمی که فقط در حد یک اعلام رسمی بود، چرا که اجرایی شدن آن به بیش از یک سال گذشته برمی‌گردد!

سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اما در این زمینه توضیح داد: از زمانی که پژوهشگاه از سازمان میراث فرهنگی جدا شد، حکم صدور مجوزهای پژوهشی و باستان‌شناسی توسط رئیس پژوهشگاه امضا و ابلاغ می‌شده است.

به گفته‌ وی، نقش رئیس پژوهشکده‌ باستان‌شناسی در این میان به عنوان مجری و مشورت‌دهنده است و صدور مجوز برای هر نوع کاوش از گذشته تا کنون و از این به بعد نیز فقط برعهده‌ی رئیس پژوهشگاه است.

او تاکید می‌کند: این کار یک اقدام قانونی است که از گذشته اجرا می‌شده است.

وی احتمال وقوع هر نوع اتفاقی را که باعث صدور چنین مجوزی شده را منتفی دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف بوده این حکم را اعلام کند، که آن انجام شده است.

 براساس حکم سلطانی‌فر برای سید محمد بهشتی، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نظارت بر اجرای پژوهش‌های باستان‌شناسی براساس موازین علمی و رعایت اخلاق حرفه‌ای باستان شناسی و مقررات و قوانین از جمله لزوم داشتن برنامه و اجرای حفاظت بعد از کاوش با هماهنگی معاونت میراث فرهنگی بر عهده پژوهشگاه است. همچنین به دنبال صدور


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1