اخبار پیشنهادی


جمعه 94/06/27 | ساعت: 08:54 | کد خبر: 5986 | بازدید: 451604 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از ایجاد بازارچه های دایمی عرضه و فروش صنایع دستی تمام استان های کشور در دو سال آینده خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، سعید شیرکوند روز جمعه در بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز گفت: تلاشی که دولت در حال حاضر در ارتباط با میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام می دهد، در راستای نجات یک صنعت در حال اضمحلال است.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل عوامل داخلی و خارجی، این صنعت ارزشمند روند نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به صنایع دستی و رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد، ابراز کرد: حمایت مستقیم مادی و معنوی از افرادی که به صورت مستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند یکی از مهم ترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شیرکوند از صنایع دستی به عنوان بهترین نماد برای معرفی جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: متاسفانه در حال حاضر تا نقطه استاندارد و مورد انتظار خود فاصله داریم ولی امیدواریم که با استمرار سیاست های حمایتی باعث شکوفایی بیش از پیش این صنعت در کشور باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به عناوینی از سیاست های حمایتی این سازمان از صنعتگران صنایع دستی اظهار کرد: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین و حمایت عملیاتی از تشکیل بازارچه های صنایع دستی از مهم ترین سیاست های حماتی ما در سازمان است.

وی به بحث صادرات صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از میزان صادرات صنایع دستی نداریم چرا که بخش اعظمی از صنایع دستی کشور به صورت چمدانی از کشور صادر می شود.

شیرکوند ضمن ابراز رضایت از حضور گسترده استان ها در ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را زمینه ساز حضور محصولات صنایع دستی بومی ایرانی در بازارهای جهانی و افزایش فرصت های لازم برای صادرات آنها عنوان کرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1