اخبار پیشنهادی


دوشنبه 94/09/02 | ساعت: 07:23 | کد خبر: 6036 | بازدید: 451473 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی،فرهنگی گفت: حفاظت و مرمت آثار سفالین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی که به همراه 16 آزمایشگاه و کارگاه در دولت قبل تعطیل شده بود، راه اندازی شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، فاطمه علیمیرزایی افزود: پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی، در رویکردی جدید در حال راه اندازی دوباره کارگاه ها و آزمایشگاه هایی است که به دلیل انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت قبل تعطیل شده بودند.

وی اضافه کرد: بخش حفاظت و مرمت آثار سفالین پس از بازیابی امکانات قبلی و تجهیز مجدد، آمادگی ارایه خدمات پژوهشی، اجرایی و آموزشی به تمامی بخش های خصوصی و دولتی، دانشجویان و علاقمندان به این گرایش را دارد.

به گفته این کارشناس، این خدمات در قالب انجام مطالعات فن شناسی، آسیب شناسی و مرمت آثار سفالی است.

علیمیرزایی تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ارایه خدمات می توانند با بخش خدمات آزمایشگاهی و امور آموزشی از طریق پرتال پژوهشکده به آدرس www.rcccr.ir مراجعه کنند.

انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به شیراز در دولت سابق (سال 1389) باعث تعطیلی 6 کارگاه سفال، فلز، پارچه، کاغذ، تزیینات وابسته به معماری و نقاشی و همچنین 10 آزمایشگاه شیمی، متالوگرافی (فلزشناسی)، پتروگرافی (سنگ شناسی)، سالیابی ترمولومینوسانس، فرسودگی زیست محیطی، میکروسکوپی، پرتونگاری اشعه ایکس، کروماتوگرافی گازی - طیف سنجی زیرقرمز، طیف سنجی فلورانس پرتوایکس وپراش سنجی پرتوایکس پژوهشکده حفاظت و مرمت بناهای تاریخی –فرهنگی شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، تاکنون 10 آزمایشگاه مورد اشاره و کارگاه های سفال، فلز، پارچه و کاغذ راه اندازی شده و کارگاه نقاشی نیز در حال راه اندازی است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1