اخبار پیشنهادی


سه شنبه 95/01/31 | ساعت: 05:37 | کد خبر: 6142 | بازدید: 451737 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همزمان با بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، مستند موزه لوور ساخته کارگردان مشهور روسیه در موزه ملی ایران به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، سید احمد محیط طباطبایی اظهار کرد: مستند موزه لوور، روز شنبه 4 اردیبهشت در موزه ملی ایران برای مخاطبان خاص مشتمل بر کارشناسان سینمایی و مدیران موزه به نمایش گذاشته می شود.

به گفته او، در کنار نمایش فیلم لوور چند سخنرانی در رابطه با موضوع این فیلم انجام می شود که یکی از این سخنرانان الکساندر سوخوروف است.

محیط طباطبایی با اشاره به دیگر فیلم ساخته این کارگردان درمورد موزه آرمیتاژ گفت: تمامی این فیلم چند ساعته در یک پلان ساخته شده و تاریخ روسیه را در خلال فیلم که نوعی معرفی موزه آرمیتاژ به حساب می آید به نمایش در می آورد.

وی افزود: باید منتظر بود و دید که معرفی موزه لوور و تمدن جهانی در این فیلم چگونه به تصویر در آمده است. 

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم فجر از 1تا 6اردیبهشت ماه در سینما چارسو برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره با چندین رویداد فرهنگی همراه خواهد بود که از میان آنها می توان به برگزاری کارگاه آموزشی برای یکصد فیلمساز داخلی و خارجی جوان در مدرسه دارالفنون اشاره کرد.

به گفته محیط طباطبایی، 70 کارگردان ایرانی و 30 کارگردان خارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

وی گفت: فیلم 'سرزمین شیر و خورشید ' با نمایش تصاویری از ایران 90 سال پیش کاری از سینمای روسیه، کپی جدید از فیلم باد صبا با افزایش بیست دقیقه ای زمان فیلم و مستند لوور فیلم هایی هستند که در حوزه میراث فرهنگی در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهند آمد.

 طباطبایی یاداور شد: ساخت فیلم باد صبا در بخش افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر نیزبه نمایش در خواهد آمد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1