اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/08/09 | ساعت: 08:20 | کد خبر: 6266 | بازدید: 451478 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

صد و چهارمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) و پنجمین نشست جهانی گردشگری شهری با حضور نماینده کشورمان امروز در شهر «اقصر» مصر آغاز شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، در این نشست که با حضور علی باقر نعمتی زرگران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران آغاز شد دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی به تشریح شرایط کنونی و چشم اندازهای پیش روی این حوزه می پردازد.

طالب ریفاعی گزارشی شامل «گردشگری بین المللی در سال 2016»، « هموار نمودن مسیر گردشگری به منظور مطرح شدن در موضوعات روز دنیا»، «فعالیت های سازمان جهانی جهانگردی در سیستم سازمان ملل»، «اولویت ها و چشم انداز مدیریت صنعت گردشگری» و نیز« رویدادهای مربوط به روز جهانی گردشگری» ارایه می دهد.

طبق دستور جلسه تعیین شده، کمیته برنامه و بودجه سازمان جهانی جهانگردی نیز موضوعاتی شامل: «برنامه های کاری از سال 2016 الی 2017«، «آماده سازی برنامه های اجرایی از سال 2018 الی 2019» و نیز «نحوه به کارگیری فن آوری ارتباطات و اطلاعات در این حوزه» را تشریح خواهد کرد.

این کمیته با ارائه گزارش رییس اعضای وابسته، اموری همچون «تقویم و فرآیند انتخاب دبیر کل سازمان برای دوره زمانی 2018-2021»، «انتخاب رییس و نایب رییس شورای اجرایی در سال 2017» و در نهایت «بررسی و صدور قطعنامه پایانی صد و چهارمین نشست شورای اجرایی»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بر اساس دستور جلسه مذکور مبنی بر انتخاب دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و اتمام دوره دبیرکلی «طالب ریفائی» در سالجاری میلادی، درباره موضوع اعلام نامزدی «والتر مزمبی» وزیر کنونی گردشگری کشور زیمباوه برای احراز پست دبیرکل UNWTO تصمیم گیری خواهد شد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در بازه زمانی سال 2014 تا پایان سال 2017 به عنوان یکی از اعضای منطقه جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری به عضویت شورای اجرایی درآمده است.

همزمان با اتمام صد و چهارمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در 11 آبان ماه، پنجمین نشست جهانی گردشگری شهری نیز با همکاری سازمان جهانی جهانگردی و وزارت گردشگری مصر آغاز می شود.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1