اخبار پیشنهادی


یکشنبه 95/08/23 | ساعت: 07:53 | کد خبر: 6271 | بازدید: 451505 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بودجه این سازمان در دولت یازدهم به میزان 257 درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، سعید شیرکوند روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی، با بیان اینکه بودجه سازمان تا قبل از سه سال پیش رها شده بود، افزود: درآمد سازمان نیز در دولت یازدهم 290 درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: رشد سازمانی در راستای اقدامات ساختاری انجام پذیرفته و در این مدت و در حوزه میراث فرهنگی، چهار سری گنجینه های کشور که در خارج بود با مدیریت سازمانی به داخل کشور انتقال یافت.

شیرکوند با بیان اینکه پس از برجام و پرونده هسته ای شرایط سازمانی و مراودات خارجی بهتر شده، افزود: ثبت آثار جهانی و افتخارات کشور تا سال 92 تعداد 16 مورد بود که در دولت یازدهم و طی سه سال گذشته پنج اثر نیز به ثبت جهانی رسید که در مجموع با 21 اثر، جمهوری اسلامی ایران در رتبه یازدهم دنیا قرار دارد.

معاون برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی گفت: گام بعدی که پیروی از سیاست های دولت اعتدال و تدبیر بود، تشکیل هیات امنای آثار جهانی در کشور بود و در این راستا اکنون 120 هزار نفر عضو انجمن های مردمی ثبت آثار میراث فرهنگی کشور هستند.

وی با بیان اینکه تا کنون آثار میراث فرهنگی چهار شهر اصفهان، تبریز ، لاله جین و مشهد در آثار جهانی ثبت شده، تصریح کرد: شاخص های صنایع دستی 60 درصد طی سه سال گذشته رشد داشته که بر این اساس بیش از 500 بازارچه در شهرهای کشور ایجاد و از طرفی بیش از 440 میلیون دلار صنایه دستی به خارج صادر شده است.

شیرکوند با بیان اینکه درآمدهای گردشگری طی سه سال گذشته 7.5 میلیون دلار بوده، افزود: ورود گردشگران غربی به کشور سه برابر شده و نسبت به گذشته رشد 10 درصدی نشان می دهد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: هتل یکی از زیر ساخت های گردشگری است که تا سال 92 در کشور 125 هتل چهار و پنج ستاره به بهره برداری می رسید و از این سال به بعد 30 هتل چهار و پنج ستاره به مجموع هتل های کشور افزوده شد و تا پایان سال جاری 15 هتل دیگر چهار و پنج ستاره به بهره برداری خواهد رسید.

شیرکوند افزود: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در حال انجام است و در جشنواره شهید رجایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جایزه رتبه برتر را کسب کرد.

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و در جریان این مراسم، زهرا احمدی پور به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی و حکم خود را که به امضای رئیس جمهوری رسیده، دریافت کرد و از زحمات مسعود سلطانی رییس سابق این سازمان که به وزارت وزرش وجوانان منصوب شده، قدردانی شد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1