اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 95/10/08 | ساعت: 04:37 | کد خبر: 6289 | بازدید: 451294 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استفاده از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری استان‌ها برای تولید ثروت ملی باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، «زهرا احمدی پور» در نشست پیگیری برنامه ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی با حضور معاونان سازمان، مدیران کل ستادی و استانی با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی و پیگیری برنامه ها و اقدامات مربوط به آن، افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی قرار است با رویکرد و سیاست دیگر و با تمرکز بر برنامه‌های متنوع برای برون رفت از مشکلاتی که اقتصاد ما دچار آن است، تلاش کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کنیم، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های سنتی امکان استفاده از ظرفیت ها وجود ندارد و ما باید با بهره گیری از یک برنامه راهبردی در راستای مقاوم شدن اقتصاد کشور حرکت کنیم.

احمدی پور همچنین به ظرفیتهای بسیار ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت دستگاههای دیگر برای ایجاد تحرک و پویایی بیشتر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در هزاره سوم، کالای فرهنگی و کالای گردشگری ثروت تولید می کند، ما در تمامی استانها دارای جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری هستیم که باید بیش از پیش در استفاده از آنها و تولید ثروت از این منابع تلاش کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر ایجاد فروشگاههای زنجیره ای صنایع دستی در استانها، افزود: رشد بوم گردی و همچنین مرمت آثار تاریخی در تمامی استانها از جمله اولویت هایی است که باید با عزم جدی در دستور کار قرار گیرد.

احمدی پور به مدیران کل استانها به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای نوروز متفاوت، تاکیداتی داشت و اضافه کرد: باید با برنامه های متنوع و برنامه ریزی جدی در تمامی حوزه ها، نوروز 96 را به نوروزی متفاوت تبدیل کنیم.

در ادامه «سعید شیرکوند» معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان با اشاره به وظایف و مسئولیت های این سازمان در بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد شکوفا و رو به جلو با بهره گیری از حداکثر توان کشور است، همه دستگاهها باید از تمام پتانسیل و توان خود برای استفاده بهینه از منابع و امکانات را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه پروژه، توسعه صنایع دستی و فرش، تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن و همچنین ایجاد ظرفیت جدید هتلینگ در کشور، در بحث اقتصاد مقاومتی وظایفی دارد که این سه پروژه باید با برش استانی، برش زمانی و همچنین چگونگی تامین مالی این پروژه ها،‌ برنامه های خود را تدوین و اجرا کند.

شیرکوند تصریح کرد: گزارش برنامه های سازمان میراث فرهنگی در این سه پروژه هر دو هفته یکبار به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ریاست آن را معاون اول رئیس جمهوری بر عهده دارد ، ارسال می شود.

در این جلسه مدیران استانی گزارشی از فعالیت های انجام شده، ظرفیت ها و مشکلات پیش روی استان خود را در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به اطلاع رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رساندند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1