اخبار پیشنهادی


شنبه 96/02/16 | ساعت: 08:35 | کد خبر: 6369 | بازدید: 454306 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول ترکیه روز شنبه به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه مال تپه استانبول و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش میراث ما به نقل از ایرنا، برنامه های هفته فرهنگی ایران در استانبول طی آیینی با حضور عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، علی کلیج شهردار منطقه مال تپه، جانان دؤنر معاون شهردار منطقه و زینب هایمان مسئول مرکز فرهنگی شهرداری مال تپه استانبول آغاز شد.

عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول با تقدیر از شهرداری منطقه مال تپه استانبول به خاطر همکاری برای برپایی این نمایشگاه و در اختیار گذاشتن فضا و امکانات مورد نیاز برای برپایی هفته فرهنگی ایران در استانبول گفت: اشتراکات تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد و برپایی چنین نمایشگاهی که به نمایش آثار فرهنگی و هنری می پردازند، می تواند مردمان دو کشور را بیش از پیش با فرهنگ یکدیگر آشنا کند و در نتیجه تعاملات فرهنگی و هنری بین دو کشور نیز بیشتر شود.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم در حوزه های فرهنگی تعاملات خوبی بین دو کشور ایران و ترکیه داشته باشیم و روابط خود را گسترش دهیم، در سایر حوزه ها نیز می توانیم موفق تر عمل کرده و تعاملات خود را توسعه دهیم.

علی کلیج، شهردار منطقه مال تپه استانبول در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی گفت: مدتهاست که از ظرفیت بسیار عظیم ایران و ترکیه در عرصه فرهنگی و هنری غافل بوده‌ایم اما امروز شاهد برپایی نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی ایران و فرهنگ غنی ایران در استانبول هستیم.

وی بیان کرد: ما نسبت به ایران غافل هستیم و باید برای شناخت این کشور بزرگ همت کنیم و امیدواریم برگزاری هفته فرهنگی ایران در استانبول، آغازگر فعالیتهای فرهنگی و هنری متقابل بین دو کشور ایران و ترکیه باشد و فعالیت های فرهنگی این دو کشور روز به روز پررنگ تر شود.

 هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول با محوریت معرفی صنایع دستی و آثار هنرمندان استان اردبیل برگزار می شود.

معرفی صنعت خاتم اصفهان ایران و همچنین آثار استاد جواد سلیمان پور نقاش ایرانی مقیم استانبول نیز از سایر بخش های این رویداد فرهنگی است.

نمایش عمومی چند فیلم از آثار سینمایی ایران، اجرای موسیقی زنده و نیز برگزاری همایشی با عنوان 'ارتباطات فرهنگی و تاریخی ایران و ترکیه' از جمله برنامه هایی است که در ادامه برنامه های هفته فرهنگی ایران در استانبول به اجرا در می آید.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1