اخبار پیشنهادی


جمعه 93/12/01 | ساعت: 10:22 | کد خبر: 5781 | بازدید: 451709 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری از مهمترین مباحث مورد گفتگو میان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان و یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس بود.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس، ظهر امروز پنج‌شنبه 30 بهمن ماه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رسمی که با حضور سفیر قبرس در تهران و همچنین مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری همراه بود، دو طرف در رابطه با توسعه مناسبات فرهنگی و افزایش همکاری‌ها در زمینه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ابتدای این جلسه، روابط ایران و قبرس را یک رابطه گرم توام با احترام متقابل دانست.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در حوزه فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های تخصصی ایران در زمینه مرمت و حفاظت از آثار تاریخی و برگزاری هفته های فرهنگی در ایران و قبرس می تواند توسعه تعامل فرهنگی دو کشور را به همراه داشته باشد.

سلطانی‌فر در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌هایی که زمینه‌ساز توسعه فعالیت های فرهنگی و گردشگری بین دو کشور می‌شود، تاکید کرد.

وی همچنین به رویکرد مثبت و حمایت، رئیس‌جمهور از بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای استفاده از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری و ارزآوری و اشتغالزایی در این حوزه ص.رت گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: گردشگری در کشور ما طی چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های غیرقانونی، با محدودیت‌های بسیاری مواجه بوده است و اگرچه این تحریم‌ها همچنان وجود دارد اما رویکرد مناسب دولت جدید، نگاه بسیاری از گردشگران را متوجه ایران کرده است.

وی آمار گردشگران ورودی به کشورمان را 5 میلیون نفر اعلام کرد و در عین حال با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، طبیعی، زیارتی، تاریخی و گردشگری سلامت ایران وجود دارد، روند توسعه و رشد گردشگری کشور را مثبت ارزیابی کرد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ما باید در یک دوره 11 ساله، رقم فعلی آمار گردشگران را به 20 میلیون گردشگر افزایش دهیم و با توجه به کمبودهایی که در زمینه زیرساخت ها و مراکز اقامتی داریم باید موانع و مشکلات این بخش را مرتفع کنیم.

سلطانی‌فر همچنین از ایجاد تسهیلات صدور ویزا و لغو روادید با 28 کشور خبر داد و ساماندهی شبکه حمل و نقل داخلی و خارجی را از دیگر موارد مورد توجه دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه گردشگری دانست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: برنامه‌های بسیاری در این حوزه طراحی شده است تا بتوانیم خیز قابل توجهی در عرصه گردشگری داشته باشیم و در این مسیر علاقه مندیم از تجربیات کشورهای موفق از جمله کشور قبرس استفاده کنیم.

در ادامه این دیدار یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس، حضور خود را در ایران نشانه علاقه به همکاری و توسعه روابط قبرس با کشورمان دانست.

وی ایران را دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان دانست و گفت: در تمامی زمینه های مرتبط با صنعت گردشگری، ما آماده همکاری و ارائه تجربیات به جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس با ابراز علاقه نسبت به ایجاد پرواز مستقیم بین پایتخت دو کشور، تاکید کرد: در زمینه برنامه ریزی استراتژی، آموزش نیروی انسانی و ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات خوبی در قبرس طی سالهای اخیر صورت گرفته است و ما آمادگی داریم این برنامه ها را در اختیار ایران قرار دهیم.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1