اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/03/18 | ساعت: 03:55 | کد خبر: 5172 | بازدید: 453052 | سرویس: اخبار داخلی | ©
پست الکترونیک
چاپ

بنیاد ایران‌شناسی بر حسب اهداف عالیه خود، تهیه گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را دستور کار قرارداده و چهارمین«جشنواره عکس ایران شناسی» را با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین»، با تأکید بر سه محور «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی»، «دیدگاه‌های آسیب‌شناسانه» و «جزئی‌نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» را، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، از نوزدهم خردادماه جاری به مدت یک هفته، برگزار می‌کند.

کشور ایران باسابقه‌ای نزدیک به بلندای تاریخ تمدن بشری در زمره كهن‌ترین تمدن‌های جهان به شمار می‌رود، از اینرو باید گفت ایران از مهمترین مناطق باستانی جهان است که همواره مورد توجه و اقبال محققان و باستان‌شناسان قرار داشته است.

بنابر نظر کارشناسان، در این خطة دیرین، بیش از چهار صد هزار اثر تاریخی وجود دارد و این بدان معناست که برای مطالعه و تحقیق پیرامون هر یک از این آثار و نیز نگهداری و معرفی آنها توان علمی و مادی بسیاری نیاز است. یکی از مقدمترین کارها برای این مهم ارائه گزارش‌های تصویری از این آثار می‌باشد، گزارش‌هایی که باید در دوره‌های زمانی مختلف تهیه شود تا از آخرین وضعیت این آثار آگاهی به دست آید.

بر این اساس، بنیاد ایران‌شناسی بر حسب اهداف عالیه خود، تهیه گزارش تصویری از آخرین وضعیت «آثار باستانی و تاریخی ایران» را دستور کار قرارداده و چهارمین«جشنواره عکس ایران شناسی» را با موضوع «آثار تاریخی و فرهنگی ایران زمین»، با تأکید بر سه محور «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی»، «دیدگاه‌های آسیب‌شناسانه» و «جزئی‌نگری در آثار تاریخی و فرهنگی ایران‌زمین» را، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای، از نوزدهم خردادماه جاری به مدت یک هفته، برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایران‌شناسی، به دبیرخانه چهارمین «جشنواره عکس ایرانشناسی» بيش از 4300 قطعه عكس از 463 عكاس ارسال شد، که پس از داوری آثار ارسالی به این دوره از جشنواره، از سوی هيئت داوران، تعداد 80 قطعه عکس از 63 عکاس، در دو بخش حرفه‌ای و غیر حرفه ای، به بخش نمايشگاهي جشنواره راه يافت.

در آیین گشایش این دوره از جشنواره که صبح روز نوزدهم خردادماه برگزار خواهد شد، طی مراسمی ویژه به سه نفر از برگزيدگان در بخش حرفه‌‌ای دو سكه تمام بهار آزادی و به دو نفر از برگزيدگان در بخش غير حرفه‌ای يك سكه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد. همچنین از سه عکاس به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل خواهد شد.

برگزاركنندگان اين جشنواره به هر عكس پذيرفته‌شده در بخش نمايشگاهي نيز مبلغ 500000 ريال به عنوان حق‌التاليف پرداخت خواهند كرد. بنياد ايران‌شناسي چهارمين «جشنواره عكس ايران شناسي» را با همكاري شبكه مستند صدا و سيماي جمهوري اسلامي برگزار مي‌كند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1