اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 92/06/07 | ساعت: 02:41 | کد خبر: 2120 | بازدید: 452605 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

تهران - معاون رييس جمهور با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در چند سال اخير بيش از حد سياسي شده بود، افزود: بايد هويت و فرهنگ سازماني جديدي براي اين بخش تعريف شود

Najafi

به گزارش میراث ما به نقل از ايرنا، «محمدعلي نجفي» روز سه شنبه در نخستين نشست فصلي اين سازمان با فعالان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: اين سازمان در سال هاي گذشته دو ادغام را تجربه كرد و مشكل اين است كه به خاطر اين موضوع ناموزوني و ناپيوستگي بين بخش هاي آن به وجود آمده است. 

وي با بيان اينكه جايگاه واقعي سازمان متزلزل و يا دچار ابهام شده است، افزود: سازمان ميراث فرهنگي هرگز نتوانسته است به شان و جايگاه خوبي برسد. ضمن آنكه در هشت سال اخير مشكل نگاه سياسي و سياسي شدن بيش از حد به آن نيز به وجود آمد.

نجفي تاكيد كرد: بايد دست به دست هم دهيم و اين مشكلات اساسي را كه در سايه آن مشكلات بسيار زياد ديگري نيز به وجود آمده است، برطرف كنيم.

وي اساس كار اين سازمان را فرهنگي و حلقه واسط بين فرهنگ و صنعت عنوان كرد.

نجفي يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري به عنوان مبلغ فرهنگ و نهاد واسطه بين اين سه بخش بايد يك پيكره سازماني واحد را تشكيل دهد، تا اگر مشكلي براي يك بخش به وجود آمد به كمك بخش هاي ديگر آن را رفع كرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، استفاده از سرمايه هاي اجتماعي براي اين سازمان تاكيد كرد و گفت: اكنون اهالي فرهنگ و هنر اگر نگوييم با اين سازمان قهرند، رابطه خوبي هم با آن ندارند و بايد كاري كنيم تا بر حسب وظيفه و حتي گاهي به عنوان تفنن به سازمان بيايند.

مشاور رييس جمهور براستفاده از نخبگان و جوانان تحصيل كرده تاكيد كرد و گفت: بايد تامل وسيع با دانشگاهيان و اصحاب رسانه ايجاد شود ،تا سازمان بتواند نقش خود را در توسعه كشور ايجاد كند.

نجفي، نگاه سياسي به سازمان و كار سياسي را آفت و ظلم به فرهنگ كشور دانست و گفت: از اين رو فعاليت هاي سياسي با هر شكل و بهانه اي و در قالب هر چارچوبي كه باشد نبايد در سازمان ايجاد شود.

 

 

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1