اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/01/28 | ساعت: 03:04 | کد خبر: 5066 | بازدید: 452119 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از خانه تاریخی ظهیرالاسلام دیدن می کند.

به گزارش میراث ما به نقل از مهر، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها، معروف به ایکوموس طی پیشنهادی که در سال 1982 به یونسکو ارائه داد، 18 آوریل از سوی یونسکو به نام روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اعلام شد. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوشش‌های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می‌آورد، و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آنها است. ایکوموس در ایران نیز نمایندگی دارد و اکنون مدیریت آن بر عهده مهدی حجت، قائم مقام سابق سازمان میراث فرهنگی است.

ایکوموس ایران قصد دارد تا روز جمعه 29 فروردین ماه مراسمی را برای گرامی داشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی برگزار کند به همین علت راس ساعت 10 صبح از کارشناسان و علاقه مندان میراث فرهنگی دعوت کرده تا در عمارت تاریخی ارباب هرمز حضور پیدا کنند.

همچنین کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) نیز به همین مناسبت مراسمی را برگزار می کند و از علاقه مندان به میراث فرهنگی کارشناسان و رئیس سازمان میراث فرهنگی دعوت کرده تا راس ساعت 16 در خانه ظهیر الاسلام حضور پیدا کنند.

این خانه تاریخی یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که روز دوم شهریور ماه سال گذشته خبرگزاری مهر از تخریب این بنا خبر داده بود و مسئولان متولی آن نیز هر بار وعده ای برای مرمت و تغییر کاربری آن می دادند ولی هیچ کدام تا کنون محقق نشده است. از جمله تبدیل این بنای تاریخی به یکی از واحدهای اداری سازمان تامین اجتماعی.

با این حال مسعود سلطانی فر از این بنای تاریخی در آستانه تخریب دیدن خواهد کرد شاید امیدی دوباره برای احیای این بنا باشد.

پس از آن نیز این مراسم که با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور برگزار می شود، در موزه نقاشی پشت شیشه ادامه خواهد داشت. قرار است بازدیدی از باغ موزه نگارستان نیز انجام شود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1