اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/02/30 | ساعت: 08:14 | کد خبر: 5126 | بازدید: 451833 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ از تهدید بناها و آثار تاریخی موجود در اصفهان انتقاد کرد و گفت: تاکنون بیش از 85 نفر از نمایندگان تقاضای تشکیل جلسه ویژه دولت با موضوع احیای میراث فرهنگی اصفهان را از رئیس جمهور داشته‌اند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ محسن صرامی‌فروشان  با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به نابودی آثار تاریخی استان اصفهان، گفت: دولت باید بداند با اهمیت دادن به آثار باستانی و بناهای تاریخی راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی را نیز هموار خواهد کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آثار باستانی و بناهای تاریخی بخشی از اقتصاد مقاومتی کشور ما هستند که می‌توانند جذب توریست و در نتیجه جلب منابع مالی و ایجاد زندگی شاداب برای مردم کشور داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بیش از نیمی از آثار باستانی جهان در استان اصفهان قرار دارد، افزود: بی‌توجهی به حفاظت از بناها و آثار باستانی این استان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

صرامی‌فروشانی با تاکید بر اینکه عوامل زیست محیطی می‌تواند باعث از بین رفتن و فرسودگی آثار و بناهای تارخی استان اصفهان شود، گفت: نبود منابع مالی کافی، امروزه مضاعف بر آلودگی هوا و آلاینده های زیرزمینی باعث از بین رفتن میراث فرهنگی و میراث ماندگار کشور شده است.

وی از نامه‌نگاری بیش از 85 تن از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مبنی بر تشکیل جلسه هیات دولت برای حفاظت از منابع تاریخی استان اصفهان خبر داد و‌ افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم در جلسه هیات دولت موجبات حمایت و برنامه ریزی از آثار تاریخی استان اصفهان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت باید متوجه منافع و مزایای نگهداری و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی کشور باشد، گفت: اگر دولت برای هزینه‌های خود به دنبال منابع مالی به غیر از نفت، مالیات‌ها و گمرکات است باید به میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان منبع درآمد که می‌تواند هویت فرهنگی جهان اسلام را نیز نشان دهد، تکیه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:‌ در جلسه دولت برای حمایت از آثار باستانی استان اصفهان بی‌شک نمایندگان مجلس نیز حضور خواهند داشت.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1