اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/02/30 | ساعت: 08:31 | کد خبر: 5127 | بازدید: 451938 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سخنگو و عضو هیات رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به ساخت سازه 17 متری کنار کاخ گلستان گفت: در جلسه فردا با رییس سازمان میراث فرهنگی این قضیه را به جد پیگیری خواهیم کرد و توضیحات آنها را می‌شنویم.

بی‌توجهی به میراث فرهنگی در کشور ما متاسفانه چند سالی می‌شود که دامن برخی از آثار تاریخی ما را گرفته است. تازه‌ترین این خبر‌ها ساخت سازه‌ای با ارتفاع 17 متردر کنار کاخ گلستان است که این میراث تاریخی را با خطر خروج از ثبت جهانی مواجه کرده است.

از طرف دیگر کارشناسان میراث فرهنگی معتقدند اگر این اتفاق بیفتد دیگر اثری در تهران مورد تایید یونسکو قرار نگیرد. برای اینکه وقتی اثری در یونسکو ثبت می‌شود، دو جنبه را در برمی گیرد.

یکی ارزش‌های اثر و دیگری مدیریت آن است٬ بنابراین ادامه این ساخت و ساز مدیریت آثار جهانی در ایران را با اما و اگرهای بسیاری همراه می‌کند. طی چند روزه اخیر نیز شهرداری و میراث فرهنگی هیچکدام زیر بار این اتفاق نرفته‌اند.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ ایرج ندیمی، سخنگو و عضو هیات رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس که خود از موسسین این فراکسیون هم بوده درباره این اتفاق گفت: ما پیگیراین اتفاق به صورت ویژه هستیم و فردا نیز جلسه‌ای را ساعت 11 صبح با آقای سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داریم تا هر چه سریع‌تر جلوی این اتفاق ناخوشایند برای میراث فرهنگی را بگیریم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه ما یک میراثی تاریخی داریم که باید از آنها به خوبی محافظت کنیم٬ افزود: حفاظت از آثار تاریخی جنبه درونی و بیرونی دارد که ما باید به هر دوجنبه توجه  داشته باشیم.

وی در توضیح بیشتر جنبه درونی و بیرونی حفاظت از آثار تاریخی گفت: بخش درونی حفظ سازه٬ امکانات٬ نماهای داخلی آن است و بخش بیرونی ساخت و ساز‌های اطراف یک میراث تاریخی و فرهنگی است که اتفاقاً این توجه در تمام دنیا وجود دارد و نظارت کامل دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

ندیمی خاطرنشان کرد: ما حتما در جلسه فردا با رییس سازمان میراث فرهنگی این قضیه را به جد پیگیری خواهیم کرد و توضیحات آنها را می‌شنویم تا مشخص شود چه کسی در این خصوص کم کاری کرده است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1