اخبار پیشنهادی


جمعه 93/04/06 | ساعت: 09:16 | کد خبر: 5206 | بازدید: 452585 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت که دیوان محاسبات کشور درباره پرونده مربوط به عملکرد سازمان میراث فرهنگی در دولت گذشته در کمیسیون اصل نود رای صادر کرده است، اما نامی از اشخاص و یا سازمان هایی که با این پرونده در ارتباط هستند نگفت.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی؛ سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به پرونده های سازمان میراث فرهنگی در دولت گذشته در این کمیسیون گفت که این پرونده ها به دیوان محاسبات کل کشور رفته اند و برایشان رای صادر شده است و در حال حاضر در مرحله تجدید نظر هستند.
 
مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت که دیوان محاسبات کل کشور درباره پرونده های مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دهم رای صادر کرده است و این رای در مرحله تجدید نظر است.
 
او ضمن تائید این موضوع که «پرونده های مربوط به سازمان میراث فرهنگی مالی بوده اند»، گفت: پرونده های مربوط به سازمان میراث فرهنگی به دیوان محاسبات کل کشور رفت. بر اساس اطلاعای که من دارم دیوان محاسبات درباره این پرونده حکم صادر کرده است. اما به این حکم اعتراض شده و در حال حاضر در مرحله تجدید نظر است.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود اگرچه تاکید کرد که «هنوز رای دادگاه تجدید نظر صادر نشده است»، اما نامی از هیچ یک از اشخاص و سازمان های در ارتباط با این پرونده نبرد.  
 
در هفته های نخست آغاز به کار محمد علی نجفی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی بود که برخی از اعضای کمیسیون اصل نود از پرونده هایی سخن گفتند که مربوط به فعالیت های سازمان میراث فرهنگی بود. البته نجفی در دوران ریاستش تاکید کرده بود که «هیچ یک از پرونده هایی که در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار خواهد گرفت، درباره مدیریت جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیست. این پرونده ها مربوط به مدیران قبلی سازمان میراث فرهنگی هستند که طی هشت سال گذشته در این سازمان حضور داشتند».
 
اگرچه نجفی برای پاسخگویی درباره پرونده های سازمان تحت امرش آماده بود، اما او از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد، تا رسیدگی به پرونده های میراث فرهنگی و گردشگری باز هم به عقب بیافتد.
 
با این حال مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت که «پرونده های مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنان در این کمیسیون مفتوح است.»
 
اما حالا به نظر می رسد پرونده های مربوط به مدیران قبلی سازمان میراث فرهنگی به دیوان محاسبات رفته است و در حال پیگیری است. با این حال سخنگوی کمیسیون اصل نود اظهار نظر بیشتری درباره شخص یا اشخاصی که نامشان در این پرونده آمده است، نکرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1