اخبار پیشنهادی


شنبه 93/07/19 | ساعت: 05:06 | کد خبر: 5449 | بازدید: 452150 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و در آینده نزدیک به معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، تدوین گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی از مسائل مهم در جلسه گذشته شورای معاونان این سازمان مطرح و مقرر شد به زودی و پس از طی مراحل نهایی به معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری ارسال شود.

در برنامه گزارش ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان برای فاصله زمانی سال 95 تا 99 پیش‌بینی شده است.

در جلسه شورای معاونان این سازمان ، تدوین برنامه راهبردی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی برای سال 94 در چارچوب برنامه ششم توسعه نیز مطرح شد.

برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و کارشناسی متخصصان سازمان در معاونت‌های مختلف در 150 صفحه تدوین شده است.

بر اساس این گزارش مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی پیشتر در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه از حضور نمایندگان این سازمان در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی خبر داده و گفته بود: طرح جامع گردشگری با برش استانی و به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح جامع گردشگری کشور تهیه می‌شود.

وی با اعلام این خبر که سازمان میراث‌فرهنگی در کمیته‌های تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی حضور خواهد داشت، اعلام کرده بود: تشکیل مجدد شورای عالی سازمان پس از چند سال وقفه، یکی از برنامه‌های جدی ما است.

سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه گفته بود: تلاش می‌کنیم سازمان میراث‌فرهنگی در برنامه ششم توسعه در مسیر خود قرار گیرد و موانع و محدودیت‌های موجود از بین برود.

مرتضی رحمانی‌موحد معاون گردشگری نیز در سمینار ترسیم افق کاری سازمان در برنامه ششم توسعه گفته بود: افق چشم‌انداز 20 ساله کشور، دولت را موظف به میزبانی از 20 میلیون گردشگری در سال 1404 کرده این در حالی است که ما با تحقق این چشم‌انداز فاصله داریم .

وی اعلام کرده بود: گردشگری به مدیریت فرابخشی نیاز دارد و فقدان قانون جامع ملی در حوزه گردشگری نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در این بخش است.

به گفته رحمانی موحد تدوین برنامه ششم توسعه سازمان کاری چندوجهی است و کمیته‌هایی در سطوح مختلف از جمله کمیته ای در سطح کلان سازمان تشکیل شده و به طور موازی این موضوع را پیگیری می‌کنند.

در این راستا سیاست اصلی سازمان در بخش گردشگری برنامه ششم توسعه گردشگری نگاه به این بخش به عنوان صنعتی مولد و پایدار بوده و بخشهایی از این سیاست کلان شامل توسعه منابع و جاذبه‌ها، استفاده از منابع انسانی و استفاده از تورهای آشناسازی است.

گفتنی است، همایش تخصصی ترسیم افق کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف کسب نظر متخصصان،کارشناسان و فعالان این حوزه و به منظور استفاده از این نظرات برای تدوین برنامه ششم توسعه در شهریور ماه برگزار شد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1