اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/10/11 | ساعت: 12:23 | کد خبر: 5651 | بازدید: 452219 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

همایش ملی میراث روایی با هدف زنده کردن سنت اصیل و دیرینه قصه گویی برگزار می شود.

 به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا جسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: تا کنون حدود ۹۰ مقاله برای دبیرخانه علمی این همایش که ۱۷ و ۱۸ اسفند بر گزار می شود، ارسال شده و صورت کامل مقاله های همایش نیز در تابستان ۱۳۹۴ منتشر خواهد شد.

حسن زاده افزود: استقبال از این همایش از سوی محققان و اندیشمندان ایرانی نشان می دهد که جامعه محققان و پژوهشگران کشور در حوزه علوم انسانی با اهمیت ساختارهای روایی به مثابه بخشی مهم از میراث فرهنگی و تمدنی کشورمان آشنا هستند.

او تصریح کرد: لازم است تا از طریق تولید و تجمیع علم در ارتباط با موضوع یادشده، امکان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی وعمومی در کشور بر اساس انواع روایت ممکن شود.

این مردم شناس با اشاره به اینکه در این همایش صورت هایی اصیل از سنت و هنر قصه گویی اقوام ایرانی ارائه خواهد شد گفت: نمایشگاه نقاشی با نام افسانه به قلم نقش و نقاشی از برنامه های جنبی این همایش خواهدبود.

حسن زاده گفت: روایت ها به شکلی مداوم خلق، تفسیر و باز تفسیر می شوند و در فضا و فرهنگ عمومی جایگاهی مهم و برجسته دارند وماهم در فرهنگ شفاهی سنتی و هم در فرهنگ شفاهی شهری و مدرن، با ظهور ساختارهای روایی گوناگونی روبه رو می شویم که بخشی از آنها در گفت و گو با اشکال کهن روایی شکل می گیرند.

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: به همین دلیل، شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به همکاری گسترده با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این همایش پرداخته است.

حسن زاده در ارتباط با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان ساخت که بزودی تفاهمنامه ای میان رییسان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شورای فرهنگ عمومی کشور به امضا خواهد رسید که فعالیت های مشترک علمی و تحقیقی دو مرکز را دربر خواهد گرفت و همکاری دومرکز در برپایی همایش یاد شده نیز در این چارچوب صورت گرفته است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1