اخبار پیشنهادی


شنبه 93/10/13 | ساعت: 11:10 | کد خبر: 5653 | بازدید: 452359 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

در حالی که روز چهارشنبه - 10 دی ماه - اعلام شد «علی‌رضا تابش»، مدیرکل حوزه ریاست و مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سمت خود استعفا کرده، صبح امروز (13 دی) خبری که به نقل از وی بر روی پورتال اطلاع‌رسانی سازمان منتشر شد، نشان می‌دهد او هنوز در این منصب‌ فعالیت می‌کند.

به گزارش میراث ما به نقل ازایسنا، تابش در این زمینه گفته بود: از آنجا که حفظ شان افراد و کرامت انسانی بالاترین حقی است که خداوند متعال به بندگان خویش ارزانی کرده است، احساس کردم که ادامه حضور من در مسئولیت، خدشه به این حق الهی وارد می‌کند. بنابراین از این زمان به بعد ترجیح دادم که از سمت خویش کناره‌گیری کنم و استعفای خود را شنبه ششم دی‌ماه تقدیم کردم.

اما حمید ضیائی‌پرور، مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ‌درباره‌ی خبری که امروز پورتال این سازمان به نقل از تابش منتشر کرده، به ایسنا گفت: استعفای علیرضا تابش ‌توسط مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پذیرفته نشده، به همین دلیل وی به سازمان میراث فرهنگی بازگشت.

او افزود: در همه‌ی سازمان‌ها سوءتفاهم‌هایی که بین افراد، پرسنل و مدیریت ایجاد می‌شود، وجود دارد. در این زمینه نیز یک سوءتفاهم کوچک شخصی پیش آمد که خوشبختانه برطرف شد و آقای تابش پس از پذیرفته نشدن استعفایش از روز پنج‌شنبه سرکار خود حضور داشت و به دلیل حجم کار، روز جمعه نیز در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حاضر شد.

وی ادامه داد: متأسفانه در این قضیه دوستان رسانه‌ای قدری عجله کردند و قبل از اعلام پذیرفته شدن یا نشدن استعفا، حتی مطرح کردند استعفای آقای تابش توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی پذیرفته شده است.

به گفته وی، تابش پس از نوشتن استعفایش حدود پنج روز به مرخصی رفت، اما اکنون و با پذیرفته نشدن آن بار دیگر به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این سازمان مشغول به کار است.

با این اوصاف، علیرضا تابش در خبری که در پورتا سازمان قرار گرفته، با اعلام اینکه فهرست‌برداری از اشیای تاریخی منطقه خوروین پس از استقرار در موزه ملی ایران به صورت کامل به انجام رسید، گفت: فهرست کاملی از این اشیاء تاریخی که روز 4 دی ماه با پیگیری‌های مستمر مسئولان به کشور بازگردانده شد، توسط کارشناسان و متخصصان موزه ملی ایران تهیه شده است.

به گفته مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث‌فرهنگی با توجه به اینکه اشیاء تاریخی خوروین، سال‌های متمادی به صورت بسته‌بندی شده در موزه سن‌کانتر بلژیک نگهداری شده است، تعدادی از این اشیاء نیاز به مرمت جزئی داشت که با کار گروهی متخصصان موزه ملی، عملیات مرمت طی هفته گذشته به انجام رسیده است.

تابش با اعلام این خبر که پس از پایان عملیات مرمت، چیدمان این اشیاء ارزشمند در فضای نمایشگاهی مناسبی در موزه ملی ایران صورت گرفته است، یادآور شد: اشیاء تاریخی خوروین در حال حاضر با قرار گرفتن در فضای نمایشگاهی آماده رونمایی است و ما امیدواریم به زودی این اشیاء در معرض دید باستان‌شناسان، متخصصین، علاقه‌مندان و به ویژه رسانه‌ها قرار گیرد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1