اخبار پیشنهادی
- منبت ملایر بازار جهانی را از دست رقبا خارج کند
- در توسعه گردشگری، از ارزشهای اعتقادیمان کوتاه نمیآییم
- عارف: از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود
- موافقت مجلس با یک فوریت طرح حمایت از مرمت بافت های تاریخی
- نیامدهام که دوباره چرخ را اختراع کنم
- بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری خارج شد
- بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد
- آمار گردشگران خارجی در ۳ ماه اول ۹۶
- رزرو هتلهای دنیا با پرداخت از شبکه شتاب با «پین تا پین»
- بررسی اولویت ثبت جهانی میراث فرهنگی ایران در سال ۲۰۱۹
- خلاء قانونی در برخورد با مجرمان میراث فرهنگی وجود ندارد
- محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی شد
- مونسان انتخاب اصلح برای ریاست میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری است
- برای کمک به گردشگری از تعامل با وزرا بهره می گیرم
- انتقال پیام دینی و فرهنگی با هنر طراحی و ساخت زیورآلات اسلامی
- تاریخ شفاهی کاخ گلستان رونمایی می شود
- ناگفتههای معاون سابق رئیسجمهور از یک سازمان پر رفتو آمد
- رییس سازمان میراث فرهنگی: ماموریتم احیای گردشگری برای توسعه ملی است
- مجلس آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی است
- مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی برگزار شد
- کشف آثار جدید در تپه " چیغاب"دهلران
- افزایش 7 خودوری جدید به تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت
- میراث فرهنگی دچار بحران متخصص مرمت است
- افتتاح رسمی «تبریز ۲۰۱۸» در ۱۰ دی
- مالک خانه ثابت پاسال برای حفظ بنا تعهد کتبی داده است
- توضیحات «احمدیپور» درباره تکالیف اولویتدار سال ۹۶
- تکمیل طرح جامع گردشگری در ۶ ماه اول سال
- افزایش ستاره هتل ها به استفاده آنها از صنایع دستی در تجهیزات بستگی دارد
- «ربنا» ی شجریان ثبت میراث ملی شد
- با همت معاون رییس جمهوری «ربنا» ثبت ملی شد
مقالات تخصصی
مقالات تخصصی
- گردشگری نقطه مهمی در معرفی جمهوری اسلامی است
- ایران امروز به عنوان یکی از قطبهای نوظهور گردشگری جهان مطرح است
- اهدای 16 قلم اموال منقول تاریخی به موزه باستانشناسی ابهر
- چاپ پارچه و چاپهاى سنتى و دستى
- شوش، مهد سفالگری
- پیشینه سفالگری در ایران
- پیشینه سفالگری
- تعریف سفالگری+تصاویر
- نمدمالی + تصاویر
- معرفی برخی رشته های صنایع دستی
دوشنبه 93/10/15 |
ساعت: 09:42 |
کد خبر: 5661 |
بازدید: 452293 |
سرویس: عمومی | ©
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آقای ضرغامی قول داده بود که ما میتوانیم شبکهای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه گردشگری استفاده شود اما هم اکنون این شبکه به شبکه «HD» تغییر داده شده است.
به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری مهر،مسعود سلطانیفر، رئیس سازمان میراث فرهنگی پیش از ظهر روز یکشنبه در دانشکده خبر حضور یافت و با دانشجویان این دانشکده صحبت کرد.
در این نشست که مدیران گروههای مختلف دانشکده خبر نیز حضور داشتند، به بیان برخی دیدگاههای خود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پرداختند.
مسعود سلطانیفر در این برنامه سئوالی را مطرح کرد و از دانشجویان پرسید که چطور میتوان از ظرفیتهای موجود برای تبلیغات گردشگری استفاده کرد و بتوان در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق بود؟
رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: ما برای توسعه گردشگری در مطرح کردن توانمان در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی که به هم پیوسته هستند، به دنبال ابزارها و امکانات رسانهای جدید بودهایم برای اینکه گردشگری داخلی و خارجی را توسعه دهیم. پیشنهادات متفاوتی به ما شد. با مسئولین صدا و سیما و شبکههای مختلف جلسه برگزار کردیم. جناب آقای ضرغامی گفتند ما میتوانیم شبکهای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه گردشگری استفاده شود اما هم اکنون این شبکه به شبکه «HD» تغییر داده شده است. پیشنهاد دیگر شبکه «شما» و بخشهایی از شبکه یک، سه و شش بود. همچنین آقای صوفی آن زمان به ما گفتند که 27 شبکه رادیویی وجود دارد و میتواند یک شبکه نیز به گردشگری اختصاص دهد.
وی ادامه داد: برخی معتقد بودند که مردم از شبکههای ماهوارهای نیز استفاده میکنند. بنابراین یکی از راهها، تبلیغات گردشگری در شبکههای خارجی مانند «یورو نیوز» و ... است. حتی میتوان از ظرفیت شبکههای ایرانی نیز استفاده کرد. برخی دیگر نیز پیشنهاد استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی را دادند و تعدادی دیگر اعلام کردند که میتوان روزنامه یا چند سایت گردشگری مرتبط و غیر مرتبط تشکیل داد. ما اکنون پایگاه CHTN و بولتن ویژه برای مسئولین عالی رتبه را با تیتراژ 400 نسخه داریم تا بتوان ذهن مسئولان را نسبت به موضوع گردشگری حساس کرد. اکنون از این بولتن ویژه 9 شماره چاپ شده است. نشریه داخلی نیز در حال چاپ است که اخبار و اطلاعات فعالیتهای سازمان را انعکاس میدهد. من همین جا از شما دانشجویان سئوال میپرسم که چطور میتوان از شبکههای ماهوارهای، داخلی، تلویزیونی و ... برای بیشتر مطرح کردن گردشگری استفاده کرد.
در ادامه این برنامه احمدی افزادی، رئیس دانشکده خبر از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و پیشنهاد داد و گفت: حدود 15 میلیون وبگرد داریم که در فضای رسانهای کشور به حساب نمیآیند. بیشترین افراد، دانشجویان همین دانشگاه هستند. شما میتوانید تلویزیون اینترنتی داشته باشید. به این ترتیب نیروهای تولیدگر شناسایی میشوند و فضای مجازی نیز فعال خواهد شد. این موضوع هیچ تناقضی با شرایط صدا و سیما ندارد. ضمن اینکه میتوان از ظرفیت موجود در دانشکده خبر نیز استفاده کرد.
در ادامه این نشست فانیان، مدیر گروه تلویزیون دانشکده نیز گفت: اکنون مستند ایران برای 31 استان تهیه شده و تنها پکیجی است که میتوان برای معرفی جاذبهها ارائه کند منتهی این یک مستند کافی نیست.
دانشجوی دیگری در رشته خبرنگاری بینالمللی گفت: در این دانشکده انجمن گردشگری داریم و برخی از فعالیتهای گردشگری را در آن انجام میدهیم. شما به عنوان معاون رئیسجمهور دستتان برای گرفتن مشاور باز است.
کمانه به انعقاد تفاهمنامه برونسپاری دانشکده خبر و مجموعههای وابسته تاکید کرد و گفت: شما موانع قانونی برای گرفتن 30 مشاور برای 30 مدیرکل استانتان ندارید. اکنون همه مدیرکلهای استانی یک مشاور و مدیر روابط عمومی دارند ولی ما بازخورد چندانی از آنها نمیبینیم.
معینی یکی از اساتید این دانشگاه نیز به بیان جمله کوتاه اکتفا کرد و گفت: شما برای معرفی گردشگری میتوانید از رسانهها استفاده کنید ولی این کار ماست نه کار شما.
دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بینالمللی دیگری نیز که خود در هتل فرودگاهی حضرت امام (ره) مشغول به کار شده، گفت: باید سفر رفتن را به مردم آموزش دهیم حتی میتوان سال جهانی برای شخصیتهایی مانند ابوالحسن خرقانی برگزار کرد که هم با گردشگری موضوعیت دارد و هم میتوان به وسیله آن گردشگر جذب کرد.
در این برنامه یکی از عکاسان مستند اجتماعی نیز گفت: عکسهای بزککرده و دروغ زیادی درباره ایران و جاذبههایش داریم. میتوان با رویکرد واقع گرایانه مجموعه عکسهایی را ارایه کرد که دنیا را تکان دهد و در قالب کتاب برای مراکز اطلاعرسانی ارائه شود. متاسفانه اکنون بسیاری از عکاسان به دنبال اسم هستند ولی جهان به رویکرد عکاس جایزه میدهد. اکنون بسیاری از توریستهایی که به ایران میآیند بهتر از عکاسان ایرانی عکس میگیرند. ما نباید به او عکس دروغ بدهیم. طرحی مانند طرح امروز خلیجفارس بسیار خوب است ولی از این نوع طرحها در کشور کم اجرا میشود.
عکاس دیگری به مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد مجموعههای تاریخی میشویم، مسئولان این بناها، سه پایه و دوربین را از ما میگیرند. در همین حال سلطانیفر مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی دستور داد تا نامهای نوشته تا مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی رفع شود، سپس ادامه داد: هر روز برای من بولتنهای زیادی میآید حتی حدود 13-12 سایت و خبرگزاری برایم در روز چندین پیامک میفرستند که من در زمان مقتضی و بیشتر در طول مسیر آنها را رصد میکنم ولی همه مسئولین واقعا نمیتوانند که همه خبرها و همه بولتنها را رصد کرده و آنها را بخوانند.
وی گفت: اکنون میتوانید از طریق google earth خانهتان را پیدا کنید ولی در بسیاری از اماکن نظامی و انتظامی، عکاسی ممنوع است در حالی که میتوان از طریق همین google earth آنها را به صورت آنلاین مشاهده کرد. برخی اوقات ممکن است که عکسبرداری از اشیاء به سلامت آن شی آسیب بزند؛ اینها موارد کلان هستند.
در این نشست که مدیران گروههای مختلف دانشکده خبر نیز حضور داشتند، به بیان برخی دیدگاههای خود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پرداختند.
مسعود سلطانیفر در این برنامه سئوالی را مطرح کرد و از دانشجویان پرسید که چطور میتوان از ظرفیتهای موجود برای تبلیغات گردشگری استفاده کرد و بتوان در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی موفق بود؟
رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: ما برای توسعه گردشگری در مطرح کردن توانمان در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی که به هم پیوسته هستند، به دنبال ابزارها و امکانات رسانهای جدید بودهایم برای اینکه گردشگری داخلی و خارجی را توسعه دهیم. پیشنهادات متفاوتی به ما شد. با مسئولین صدا و سیما و شبکههای مختلف جلسه برگزار کردیم. جناب آقای ضرغامی گفتند ما میتوانیم شبکهای را به شما اختصاص دهیم که از آن به عنوان شبکه گردشگری استفاده شود اما هم اکنون این شبکه به شبکه «HD» تغییر داده شده است. پیشنهاد دیگر شبکه «شما» و بخشهایی از شبکه یک، سه و شش بود. همچنین آقای صوفی آن زمان به ما گفتند که 27 شبکه رادیویی وجود دارد و میتواند یک شبکه نیز به گردشگری اختصاص دهد.
وی ادامه داد: برخی معتقد بودند که مردم از شبکههای ماهوارهای نیز استفاده میکنند. بنابراین یکی از راهها، تبلیغات گردشگری در شبکههای خارجی مانند «یورو نیوز» و ... است. حتی میتوان از ظرفیت شبکههای ایرانی نیز استفاده کرد. برخی دیگر نیز پیشنهاد استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی را دادند و تعدادی دیگر اعلام کردند که میتوان روزنامه یا چند سایت گردشگری مرتبط و غیر مرتبط تشکیل داد. ما اکنون پایگاه CHTN و بولتن ویژه برای مسئولین عالی رتبه را با تیتراژ 400 نسخه داریم تا بتوان ذهن مسئولان را نسبت به موضوع گردشگری حساس کرد. اکنون از این بولتن ویژه 9 شماره چاپ شده است. نشریه داخلی نیز در حال چاپ است که اخبار و اطلاعات فعالیتهای سازمان را انعکاس میدهد. من همین جا از شما دانشجویان سئوال میپرسم که چطور میتوان از شبکههای ماهوارهای، داخلی، تلویزیونی و ... برای بیشتر مطرح کردن گردشگری استفاده کرد.
در ادامه این برنامه احمدی افزادی، رئیس دانشکده خبر از فرصت به وجود آمده استفاده کرد و پیشنهاد داد و گفت: حدود 15 میلیون وبگرد داریم که در فضای رسانهای کشور به حساب نمیآیند. بیشترین افراد، دانشجویان همین دانشگاه هستند. شما میتوانید تلویزیون اینترنتی داشته باشید. به این ترتیب نیروهای تولیدگر شناسایی میشوند و فضای مجازی نیز فعال خواهد شد. این موضوع هیچ تناقضی با شرایط صدا و سیما ندارد. ضمن اینکه میتوان از ظرفیت موجود در دانشکده خبر نیز استفاده کرد.
در ادامه این نشست فانیان، مدیر گروه تلویزیون دانشکده نیز گفت: اکنون مستند ایران برای 31 استان تهیه شده و تنها پکیجی است که میتوان برای معرفی جاذبهها ارائه کند منتهی این یک مستند کافی نیست.
دانشجوی دیگری در رشته خبرنگاری بینالمللی گفت: در این دانشکده انجمن گردشگری داریم و برخی از فعالیتهای گردشگری را در آن انجام میدهیم. شما به عنوان معاون رئیسجمهور دستتان برای گرفتن مشاور باز است.
کمانه به انعقاد تفاهمنامه برونسپاری دانشکده خبر و مجموعههای وابسته تاکید کرد و گفت: شما موانع قانونی برای گرفتن 30 مشاور برای 30 مدیرکل استانتان ندارید. اکنون همه مدیرکلهای استانی یک مشاور و مدیر روابط عمومی دارند ولی ما بازخورد چندانی از آنها نمیبینیم.
معینی یکی از اساتید این دانشگاه نیز به بیان جمله کوتاه اکتفا کرد و گفت: شما برای معرفی گردشگری میتوانید از رسانهها استفاده کنید ولی این کار ماست نه کار شما.
دانشجوی کارشناسی ارشد خبرنگاری بینالمللی دیگری نیز که خود در هتل فرودگاهی حضرت امام (ره) مشغول به کار شده، گفت: باید سفر رفتن را به مردم آموزش دهیم حتی میتوان سال جهانی برای شخصیتهایی مانند ابوالحسن خرقانی برگزار کرد که هم با گردشگری موضوعیت دارد و هم میتوان به وسیله آن گردشگر جذب کرد.
در این برنامه یکی از عکاسان مستند اجتماعی نیز گفت: عکسهای بزککرده و دروغ زیادی درباره ایران و جاذبههایش داریم. میتوان با رویکرد واقع گرایانه مجموعه عکسهایی را ارایه کرد که دنیا را تکان دهد و در قالب کتاب برای مراکز اطلاعرسانی ارائه شود. متاسفانه اکنون بسیاری از عکاسان به دنبال اسم هستند ولی جهان به رویکرد عکاس جایزه میدهد. اکنون بسیاری از توریستهایی که به ایران میآیند بهتر از عکاسان ایرانی عکس میگیرند. ما نباید به او عکس دروغ بدهیم. طرحی مانند طرح امروز خلیجفارس بسیار خوب است ولی از این نوع طرحها در کشور کم اجرا میشود.
عکاس دیگری به مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: زمانی که وارد مجموعههای تاریخی میشویم، مسئولان این بناها، سه پایه و دوربین را از ما میگیرند. در همین حال سلطانیفر مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی دستور داد تا نامهای نوشته تا مشکل گرفتن عکس در بناهای تاریخی رفع شود، سپس ادامه داد: هر روز برای من بولتنهای زیادی میآید حتی حدود 13-12 سایت و خبرگزاری برایم در روز چندین پیامک میفرستند که من در زمان مقتضی و بیشتر در طول مسیر آنها را رصد میکنم ولی همه مسئولین واقعا نمیتوانند که همه خبرها و همه بولتنها را رصد کرده و آنها را بخوانند.
وی گفت: اکنون میتوانید از طریق google earth خانهتان را پیدا کنید ولی در بسیاری از اماکن نظامی و انتظامی، عکاسی ممنوع است در حالی که میتوان از طریق همین google earth آنها را به صورت آنلاین مشاهده کرد. برخی اوقات ممکن است که عکسبرداری از اشیاء به سلامت آن شی آسیب بزند؛ اینها موارد کلان هستند.
----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی: گروه تکاپو