اخبار پیشنهادی


شنبه 93/11/18 | ساعت: 03:44 | کد خبر: 5761 | بازدید: 451995 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رئیس جمهور از پیش‌بینی رشد 28 درصدی بودجه در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث ما به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در مراسم افتتاح موزه بزرگ خراسان در مشهد اظهار داشت: بودجه سال 94 هنوز قطعی نشده اما به طور میانگین پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد رشد 28 درصدی بودجه در سازمان میراث فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی و حفاظت از آنها اصلی اساسی و ضروری برای کشور است و ما امروز خوشحالیم که در این ایام فرخنده موزه بزرگ خراسان با توجه به تاخیری که در افتتاح آن داشتیم امروز در کمترین زمان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم که مورد رضایت مجاوران و بیش از 20 میلیون زائر قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: در این موزه بخش‌هایی برای تعاملات فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فراهم شده و به نظر می‌رسد این موزه بتواند بهره‌ها و ظرفیت‌های فراوانی را برای سرزمین خراسان به وجود آورد.

سلطانی‌فر بیان کرد: سرزمین خراسان بسیار غنی بوده و قدمتی چند ده‌هزارساله دارد و با توجه به آثار تاریخ و فرهنگی فاخر و قیمتی که دارد باید با تلاش بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در راستای شناخت ظرفیت‌های گسترده این سرزمین گام‌های محکم‌تری برداشت.

به گفته وی تا کنون کمتر از 20 درصد از آثار تاریخی و فرهنگی فاخر سرزمین خراسان شناسایی شده و باید با اهتمام ویژه آثار و ظرفیت‌های نهفته این سرزمین را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه ساخت موزه و تکمیل آن در یک زمان خاص محقق نمی‌شود افزود: تمام موزه‌های دنیا مرحله به مرحله تکمیل می‌شود و متناسب با تئوری‌ها و نیاز بشر، اشیا مربوط به هر زمان، جمع‌‌آوری و به صورت مستمر آثار داخل موزه جابجا می‌شود و اشیای جدیدی جایگزین می‌گردد.

 



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1