اخبار پیشنهادی


پنج شنبه 93/02/25 | ساعت: 04:10 | کد خبر: 5120 | بازدید: 452228 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان از برگزاری نهمین جشنواره ملی آش از26 تا 31 اردیبهشت ماه در مجموعه ائل داغی زنجان خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، یحیی رحمتی افزود: امسال همه استانهای شرکت کننده با لباس محلی و آش مخصوص منطقه خود در این جشنواره حاضرمی شوند.

او با بیان اینکه 35 نوع آش در بخش مسابقه شرکت داده شده و روزانه برای 15 هزار نفر آش پخته می شود خاطر نشان کرد: از 38 سفیر کشورهای مختلف برای حضور در نهمین جشنواره ملی آش در زنجان دعوت به عمل آمده که تاکنون سفرای 20 کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

او از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در طول برگزاری نهمین جشنواره ملی آش زنجان خبر داد و تصریح کرد: 30 استان در قالب 120 غرفه برای نمایش هنرهای سنتی، صنایع دستی و سوغات در این نمایشگاه حضور می یابند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت:در طول برگزاری جشنواره هر روز یک استان آیین های محلی، موسیقی محلی و جاذبه های خود را معرفی خواهند کرد.

رحمتی با اشاره به برگزاری هشت دوره از جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی استان زنجان یاد آور شد:  جشنواره ملی آش ایرانی با شعار ˈغذای ایرانی خوراک جهانیˈ از سال 1384 در بخشهای مختلف از جمله پخت انواع غذاهای محلی بوی‍ژه آشهای محلی استانها، نمایشگاه جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و سوغات محلی در استان زنجان برگزار می شود.

رحمتی اظهارکرد: دوره اول و دوم این جشنواره در فصل بهار و اردیبهشت ماه سالهای 84 و 85 در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار شد چراکه این فصل بهترین زمان رویش و استفاده از انبوه سبزیهای کوهی بود، اما بعد از آن، جشنواره در فصلهای مختلفی از سال و محلهای پراکنده (محل نمایشگاههای بین المللی کاسپین- شهر بازی- ایل داغی) برگزار شد که عدم ثبات در برگزاری در کیفیت و کمیت این جشنواره تاثیر نامطلوب گذاشت.

وی با تاکید براینکه نهمین جشنواره ملی آش ایرانی در فصل بهار 93 برگزار می شود  خاطر نشان کرد: تلاش خواهد شد با برگزاری هرچه بهتر، شکوه دوباره این جشنواره بی نظیر ملی بازگردانده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: این جشنواره با هشت دوره برگزاری یکی از طولانی ترین جشنواره هایی است که در حوزه گردشگری به اجرا درآمده است.

رحمتی هچنین به اهمیت این جشنواره در معرفی هرچه بیشتر توانمندیهای گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی بهترˈ جشنواره بین المللی آش ایرانیˈ را پایه گذاری کنیم.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1