اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/04/25 | ساعت: 11:56 | کد خبر: 5248 | بازدید: 452334 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: رویکرد سازمان میراث فرهنگی در استان‌ها بهره‌مندی از مدیران متخصص و متعهد است.

به گزارش میراث ما؛ اسدالله درویش امیری در حاشیه  بازدید از مسجد کبود تبریز در گفتگو با خبرنگاران افزود: تخصص، توانمندی و تعهد سه شرط اولیه انتخاب مدیران ادارات کل استان‌ها بودند تا به این وسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بتواند گام‌های مطمئن‌تر و هدفمندتری در سراسر کشور بردارد.

وی دکتر فرزین حق پرست را یکی از مدیران توانمند و متخصص سازمان میراث فرهنگی خواند که در همین مدت اندک مدیریت در آذربایجان شرقی توانسته حلقه های علمی و دانشگاهی را با فعالان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متصل کند.

درویش امیری با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اسفاده از تخصص و توانمندی دکتر حق پرست تاکید دارد ، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی از سوی ایشان برای بهبود عملکرد استان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده که امیدواریم به زودی شاهد نتایج ملموس آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به روند قابل قبول مرمت و مدیریت مسجد کبود تبریز خاطرنشان کرد: مسجد کبود به عنوان یکی از عناصر ثبت جهانی شده مجموعه بازار تبریز، اثری ارزشمند فرهنگی و تاریخی و یکی از نشانه‌‌های گردشگری آذربایجان شرقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مرمت‌های انجام گرفته در مسجد کبد اظهار داشت: مرمت تکمیلی ساختمان، محوطه و اجرای بخشی از نقش های داخلی مسجد کبود و عملیات رواق سازی انجام شده است.

دکتر فرزین حق پرست با تاکید بر لزوم مرمت این مسجد تاریخی با دقت و مطالعه باستان شناسی افزود: مرمت مسجد کبود کاری زمان بر است چرا که این امر نیاز به دقت بالایی دارد .

وی خاطرنشان کرد:با  انجام آیین های مذهبی، تعظیم شعائر دینی  و برپایی نماز جماعت در این مسجد روح معنویت در این بنای تاریخی دوباره زنده شده است.

حق پرست با بیان اینکه نماز مغرب و عشا در ماه مبارک رمضان با شکوه بیشتری هر شب در مسجد کبود برگزار می شود، یادآور شد: برنامه های دیگری مانند برپایی آیین  شب های قدر در طول ماه مبارک رمضان در این مسجد تاریخی برپاست.

یادآور می شود، دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و نیز درویش امری معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری در سفری به آذربایجان شرقی از مسجد کبود تبریز و برخی آثار تاریخی تبریز  بازدید کرده و دیداری نیز با حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  و دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی داشتند .


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1