اخبار پیشنهادی


چهارشنبه 93/05/15 | ساعت: 11:46 | کد خبر: 5297 | بازدید: 451938 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع مردم شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی فر چهارشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری از شهرستان سامان بازدید کرد و در جمع مردم این شهرستان افزود: فلسفه حكومت اسلامي خدمت به مردم و تلاش در جهت حل مشكلات است .

او سرعت دادن به توسعه مادي و معنوي در جامعه، ايجاد رفاه اجتماعي، تامين معيشت مردم، فعال شدن توليدات اقتصادي و استفاده از همه ماهيت‌هاي اقتصاد و ايجاد اقتصاد مقاومتي در جامعه را از جمله اقدامات در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد:كساني هستند كه در مورد كشورهاي اسلامي با بي‌عدالتي سخن مي‌گويند و مي‌خواهند بي‌عدالتي را از  اسلام به نمايش بگذارندو بی شک پشت پرده اين موضوع، حركت گروه‌هاي استكبارو رژيم صهيونيستي و كشورهايي مانند آمریکاست.

سلطانی فر در خصوص توسعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: فراز مهم توسعه استان بحث گردشگري و استفاده از ظرفيت هاي طبيعي، فرهنگي و تاريخي در این زمینه است.

او با بیان اینکه طرح جامع گردشگري با هدف استفاده بهينه و صحيح و همچنین ايجاد زيرساخت هاي لازم و مورد نياز و تسهيلات لازم در دستور کار قرار می گیرد تاکید کرد: عرصه گردشگري به سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي نياز دارد.

سلطانی فر گفت: شهرستان‌ سامان جزو شهرستان‌هايي است كه ظرفيت بالايي درزمینه توسعه گردشگري دارد.

او با یادآوری آسیب های اقتصادی درکشور به دليل تخريب‌ها و سوء مديريت‌ در سال‌هاي گذشته و همچنین نرخ رشد منفی اقتصاد کشور  در سال 91 و 92 ابراز امیدواری کرد: در سال‌ جاري شاهد رشد فني اقتصاد در كشور باشيم.

او با اعلام اینکه  در تعطيلات عيدفطر در اقامتگاه‌هاي رسمي كشور 12 ميليون اقامت ثبت شده است یادآور شد: در سه ماهه اول سال 93، ورود گردشگر خارجی به کشور 200 درصد رشد داشته است و همه هتل‌هاي شهرهاي توريستي از جمله يزد، شيراز و اصفهان تا آذرماه رزرو شده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سیاست دولت در بخش گردشگری خارجی، جذب گردشگري خارجي است که بيشترين ارزآوري را براي كشور دارد و موجب حل مشكلات اقتصاد و ساماندهي مكان‌هاي گردشگري در كشور مي‌شود.در بخش داخلی هم سیاست، توزیع مناسب زمانی و مکانی سفرها است.

او تاکید کرد: در یک سال گذشته حتی یک مورد گزارش عدم رعایت ملاحظات اخلاقی، دینی و فرهنگی از سوی گردشگران خارجی نداشته ایم و  گردشگران خارجی در راستاي بازديد از جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي، ملي و مذهبي به كشور سفر کردند.

سلطانی فر در سفر به شهرستان سامان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و  از آرامگاه عمان دهقان ساماني از شعرای نامی این استان بازدید کرد.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1