اخبار پیشنهادی


دوشنبه 93/06/03 | ساعت: 06:52 | کد خبر: 5342 | بازدید: 452149 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از برگزاري دومين كارگاه طبيعت‌گردي كشور در استان سمنان خبر داد.

«محمدحسين بحرالعلومي» اظهار داشت: اين كارگاه با عنوان" توسعه پايدار طبيعت‌گردي در مناطق چهارگانه حفاظت محيط زيست به منظور توانمندسازي جوامع بومي" با حضور بيش از 70 كارشناس طبيعت‌گردي استانها در استان سمنان برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين كارگاه از دهم تا دوازدهم شهريور ماه برگزار مي‌شود، گفت: طبيعت‌گردان در اين برنامه، طي سه روز از جاذبه‌هاي طبيعي و تنوع زيستي برخي از مناطق طبيعي و حفاظت شده استان از جمله پارك ملي توران(زيستگاه گونه‌هاي نادر جانوري از جمله يوز آسيايي)، بيارجمند و روستاي قلعه بالا، چشمه علي و منطقه حفاظت شده پرور و شهميرزاد بازديد مي‌كنند.

بحرالعلومي افزود: در طي اين سه روز براي طبيعت گردان كارگاه هاي آموزشي و ميداني نيز برگزار مي‌شود.

وي برگزاري اين دوره را در توسعه پايدار طبيعت‌گردي در استان سمنان موثر دانست و گفت: استان سمنان به دلیل داشتن مناطق و موقعیت مناسب طبیعی و وسعت کافی، جایگاه مناسبی برای حیات انواع وحوش و انواع گیاهان است.

وي با بيان اينكه بیش از 23 درصد از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تشکیل    می‌دهد، گفت: این رقم در حدود 25 درصد کل مناطق حفاظت شده کشور است.

وي افزود: مناطق زیستی استان سمنان دارای ویژگی‌هایی از جمله ذخیره گاه و بانک ژن طبیعی گیاهی و جانوری ایران و جهان، منطقه حایل بین کویر و مناطق زیستی کوهستانی استان، زیستگاه گونه‌های خاص نادر و در معرض انقراض جانوری و گیاهی، طبیعت زیبا با چشم اندازهای طبیعی و داراي شرایط ویژه جهت امور پژوهشی و اقتصادی است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان تعداد مناطق زیستی و حیات وحش استان سمنان را هفت منطقه عنوان كرد و گفت: اين مناطق شامل پناهگاه حیات وحش "خوش ییلاق"، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده "توران"، منطقه حفاظت‌شده "پرور"، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع "خنار"، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع "تپال"و پارک ملی و منطقه حفاظت شده کویر است.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1