اخبار پیشنهادی


سه شنبه 93/07/08 | ساعت: 06:24 | کد خبر: 5436 | بازدید: 452204 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

توسعه فرهنگ استفاده از فرش ايراني در سال فرهنگ و اقتصاد در سايه حمايت رسانه ملي موثر است.

به گزارش میراث ما؛ اصلاح و تغيير سليقه مصرفي مردم نسبت به استفاده از كالاهاي ايراني،ترغيب و تشويق توليدكنندگان و سرمايه گذاران داخلي براي توليد محصولات وطني و ملي و در نتيجه افزايش سرانه ملي یکی از مهمترین اقدامات رسانه ملی است که کارشناسان و صاحب نظران معتقدند باید اهتمام بیشتری بر آن صورت گیرد.

ابطحی کارشناس رسانه معتقد است که  صنعت سينما و تلويزيون بايد به سمت توليد برنامه هاي محتوا محور در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي بروند.این مدرس دانشگاه می گوید:ساخت سريال ها و فيلم ها مي تواند در جذب مخاطب و افزايش سهم بازار داخلي و خارجي به سمت صنايع دستي به خصوص هنر صنعت فرش كمك كند و تهيه كنندگان و سرمايه گذاران در جهت توليد ملي عموما به دنبال منفعت و سود شخصي نيستند و با انگيزه ملي به توليد محصولات فرهنگي مي پردازند.

وی  با اشاره به تولیدات رسانه ای در داخل کشور افزود:ما در حوزه اجرا باید از تجربیات دنیا هم بهره بگیریم و فرهنگ و الزامات نظام را هم در نظر داشته باشیم،من به عنوان یک پژوهشگر در حوزه رسانه استنباط مثبتی ندارم در خصوص حمایت از تولید و صنعت در رسانه چرا که باید حمایت های ما بیشتر،عمیق تر و صحیح تر باشد گرچه به تنهایی صدا و سیما و رسانه ها نمی توانند صنایع را جلو ببرند و دولت و مجلس هم باید به صنایع کمک کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص می گوید:« با توجه به شبکه های متعددی که صدا و سیما دارد این سازمان تلاش های جدی ای را انجام داده است و به نظر ما عملکرد سازمان هم مثبت بوده است و نمره قبولی می گیرد،اما با توجه به گذشت فرصت حدود 6 ماهه از سال اقتصاد و فرهنگ در حوزه تولید برنامه های حمایتی از تولید داخلی آنطور که ظرفیت های سازمان صدا و سیما است عملکرد صورت نگرفته است در عین حال که تلاش های بسیاری انجام شده است و قابل تقدیر است.»

محمد مهدی مفتح، با اشاره به برخی تولیدات رسانه ملی مثل سریال فرش بابا گفت:به عنوان مثال می توانم فرش را به عنوان یکی از تولیدات کشور نام ببرم که از نظر اقتصادی و فرهنگی در معرض خطر است و باید هر چه بیشتر فرهنگ استفاده از این محصول داخلی،لزوم حمایت تولید کنندگان از فرش در قالب برنامه های تلویزیونی و سینمایی تبیین شود و این مسیر ادامه داشته باشد.

وي با اشاره به سريال فرش بابا به عنوان يكي از محصولات موثر رسانه ملي در ترويج فرهنگ استفاده از توليدات داخلي گفت:در سالي كه مقام معظم رهبري عنوان فرهنگ و اقتصاد را بر آن گذاشته اند؛فرش بابا پيوندي با مناسبت ميان فرهنگ و اقتصاد است و اهتمام رسانه ملي به اين موضوع قابل تقدير است.طي تحقيقات انجام شده توسط پژوهشگران در كشورهاي پيشرفته صنعتي منتشر شده در ميدل ايست آنلاين،توليدات رسانه اي سهم موثري در افزايش سهم مخاطبان و مصرف كنندگان صنايع دستي به خصوص صنعت فرش دارد.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1