اخبار پیشنهادی


شنبه 93/07/12 | ساعت: 09:27 | کد خبر: 5442 | بازدید: 452230 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

«غلامعلی پورعطایی» نوازنده دوتار و استاد آوازهای عارفانه و عاشقانه خراسان و پیشکسوت موسیقی نواحی ایران، صبح امروز به علت بیماری در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

به گزارش میراث ما به نقل از روابط عمومی گروه بین المللی موسیقی رادها، غلامعلی پور عطایی مدتی قبل در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شده بود و امروز صبح وداع حق را لبیک گفت.

طناب چوب دارم را بیارید                   غبار کوی یارم را بیارید
وصیت میکند پورعطایی               شب مرگم دوتارم را بیارید


بنا بر این گزارش، این گروه که به گفته این هنرمند صاحب نام گروه اصلی اش بود در پی این ضایعه بزرگ هنری متن زیر را منتشر کرد:

چندین سالی از کنارهم بودنمان میگذرد و نوایت هر لحضه در گوشمان و زخمه هایت هر لحظه برقلبمان....

هیچگاه فراموش نخواهی شد و هیچگاه از یادمان نخواهی رفت . همیشه راویمان بودی و خواهی بود و درمان دلتنگی هایمان آواهایت خواهد بود که همیشه زنده اند....

ضایعه درگذشت بزرگمرد موسیقی خراسان، خنیاگر، راوی عشق و دلدادگی استاد غلامعلی پورعطایی را به جامعه موسیقی ایران و خانواده گرامی اش تسلیت عرض مینماییم.

غلامعلی پورعطایی متولد سال 1320 و بازنشسته آموزش و پرورش بود. در اوان جوانی و در سال 1344 به سبب شهرت در نوازندگی و خوانندگی به تهران دعوت می‌گردد تا در تالار رودکی، مجامع هنری و سفارتخانه‌های اروپایی و رادیو و تلویزیون، همراه با گروه هنرهای آیینی، سنتی و حرکات موزون به سرپرستی هنرمند برجسته هنرهای آیینی «آقای محمدفاروق کیانی‌پور» و دیگر هنرآفرینان میراث کهنسال به اجرای برنامه بپردازد که بسیار مورد اقبال واقع می‌گردد. شهرت وی در این زمان تا بدانجا می‌رسید که ضمن سفر به سراسر ایران، برای اجرای برنامه در کشورهای گوناگون از وی دعوت به عمل می‌آید.

 






----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1