اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/02/07 | ساعت: 08:57 | کد خبر: 5089 | بازدید: 452428 | سرویس: میراث فرهنگی | ©
پست الکترونیک
چاپ

مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از آغاز اجراي طرح مرمت مساجد جامع و امام سمنان خبر داد.

به گزارش سرویس دریافت اخبار میراث ما، «محمدحسين بحرالعلومي» اظهار داشت: بر اين اساس مرمت مساجد امام و جامع سمنان آغاز شده و تا پايان تابستان امسال نهايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه مرمت و احياي بناهاي تاريخي استان، اولويت‌بندي شده است، گفت: در راين راستا، مرمت مساجد استان به عنوان يكي از مهم‌ترين جاذبه هاي تاريخي و مذهبي در اولويت قرار گرفته است و مرمت مساجد سمنان آغاز شده است.

وي گفت: اين اداره كل در صدد آماده‌سازي اماكن تاريخي استان براي بازديد مسافران و گردشگران است و بر اين اساس، پس از مرمت مساجد جامع و امام سمنان، مرمت مساجد جامع و امام شهرستان‌هاي دامغان، شاهرود، شهميرزاد، مهدي‌شهر و بسطام اجرايي مي شود.

بحرالعلومي افزود: مساجد تاريخي استان سمنان مربوط به دوره هاي مختلف تاريخي از جمله قرون اوليه اسلامي، سلجوقي، ايلخاني، قاجاريه، پهلوي و ... است و يكي از كهن‌ترين مساجد كشور به نام "تاريخانه" در اين استان واقع شده است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: مسجد امام سمنان یکی از مساجد چهارایوانی دوره قاجار و نمونه ای کامل از لحاظ معماری این دوران است.

مسجد امام در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده و عناصر تشکیل دهنده مسجد را ایوانهای متعدد، شبستانهای وسیع ، حجره‌ها و کاشیکاری های زیبا و هفت رنگ تشکیل می دهد.

مسجد جامع سمنان نيز يكي از مساجد بسيار قديمي كشوراست كه سابقه آن به دوره سلجوقي مي رسد .

اين دو مسجد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده اند.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1