اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/01/17 | ساعت: 11:32 | کد خبر: 5029 | بازدید: 452177 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

ستاد هماهنگی خدمات سفر حدود دو ماه قبل از پایان سال 92 با تصویب هیات وزیران و با عضویت وزارت خانه ها ، نیروی انتظامی ، شهرداری و شورای شهر و... با مسولیت میراث فرهنگی تشکیل و در طی نوروز 93 به خدمات رسانی ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار میراث ما، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که با حضور جمع کثیری از نمایندگان رسانه ها برگزار گردیده بود حاضر و ضمن ارائه ی گزارشی کامل از روند فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر به تشریح عملکرد این ستاد پرداخت.

سلطانی فر با اعلام اینکه تصور نمی شد با این زمان محدود این ستاد تشکیل و انجام وظیفه کند افزود هماهنگی ها با وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و دیگر نهاد های موثر در خدمات سفر در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد و جلسات متعددی برگزار گردید.

وی از انجام بازرسی های مداوم خبر داد و تصریح کرد اعضای ستاد در تهران و استانها تلاش کردند ارزیابی و نظارت خوبی بر عملکرد ستادهای استانی و سایر دستگاه های موثر داشته باشند تا خدمات مناسب تر به هموطنان ارائه بدهیم.

برگزاری بازارچه های صنایع دستی، برنامه های فرهنگی و هنری، ساماندهی کمپ های اسکان موقت، نظارت بر خانه های مسافرتی، هتل ها و مراکز اقامتی از دیگر عناوینی بود که رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر به تشریح آن پرداخت.

سلطانی فر با ابراز امیدواری از تدام تلاش های این ستاد در طول سال بخصوص ایام تابستان از عزم این ستاد برای ارائه ی خدمات بیشتر و بهتر از گذشته خبر داد.

وی هماهنگی در حوزه ی حمل و نقل با وزارت راه را بسیار خوب بر شمرد و تاکید کرد با هماهنگی های صورت گرفته مردم وضعیت بهتری را در امور حمل و نقل شاهد بودند.

معاون رئیس جمهور برگزاری تورهای موقت در استانها بخصوص تهران گردی را از مواردی برشمرد که بسیار مورد توجه مردم قرار است. وی از همکاری شهرداری و شورای شهر تهران و استانها قدردانی کرد.

سلطانی فر در خصوص آمار و ارقام مربوط به سفرهای نوروزی تاکید کرد سعی شده آمار های استخراج شده بر پایه ی تعاریف بین المللی گردشگری باشد نه بصورت من در آوردی!  براین مبنا معاون رئیس جمهور کل آمار اقامت شبانه در ایام نوروز را 57.000.000 شب اقامت اعلام و تاکید کرد این آمار بر اساس آمار دریافتی از مراکز اقامتی استخراج  شده است.

وی تاکید کرد با توجه به امکان اسکان برخی از خانواده ها در مکان های غیر عمومی همچون منزل اقوام، این آمار کاملا دقیق نیست.

از میان 57.000.000 شب اقامت 14 درصد مربوط به اقامتگاه های  آموزش و پرورش، 8 درصد هتل ها، 17 درصد خانه های مسافرتی و 18 درصد مربوط به اقامتگاه های موقت بوده است.

در حوزه ی نظارت نیز در مجموع بیش از 35.000 مورد نظارت صورت گرفته است که از این میان 10.000 مورد شامل مراکز اقامتی همچون هتل ها و مهانپذیرها، 11.000 مورد رستوران ها، 3500 مورد دفاتر خدمات مسافرتی و 10.500 مورد نیز مربوط به اقامتگاه های موقت بود است.

سلطانی فر با اعلام اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد تخلفات بسیار نامناسب بودیم از تعطیلی 101 مرکز شامل 81 مرکز اقامتی، 4 دفتر خدمات مسافرتی و 16 مرکز پذیرایی خبر داد.

در بخش دیگر، رئیس سازمان میراث فرهنگی به آمار خیره کننده اما نسبتا دقیق بازدید از اماکن تاریخی اشاره کرد و تعداد حدودی 31.000.000 بازدید را مطرح کرد. برای مثال کاخ موزه ی سعد آباد روزانه بازدید بیش از 50.000 نفر را تجربه کرده است و پس از آن کاخ موزه ی نیاوران با تعداد 18 تا 22 هزار نفر و کاخ موزه ی گلستان بازدید روزانه بین 5 تا 8 هزار نفر را شاهد بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آتی شاهد استفاده از تجهیزات سمعی و بصری در بازدید اماکن تاریخی باشیم.

در پایان معاون رئیس جمهور شعار امسال را برای سازمان میراث فرهنگی شعاری پرمعنا توصیف و اعلام کرد از روز گذشته کارگروهی در این سازمان مامور سنجش چگونگی تحقق فرامین مقام معظم رهبری شده است.

وی رویکرد خود در سازمان میراث فرهنگی را فعال سازی مباحث اقتصادی عنوان و تاکید کرد فرهنگ اقتصادی مورد توجه وی بوده است.


----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1