اخبار پیشنهادی


یکشنبه 93/01/24 | ساعت: 09:43 | کد خبر: 5054 | بازدید: 452430 | سرویس: عمومی | ©
پست الکترونیک
چاپ

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی نیازمند ثبات و آرامش است، گفت: به رغم منابع محدود و با برنامه‌ریزی دقیق، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های میراثی ناتمام در سال 93 تکمیل می‌شود.

به گزارش میراث ما؛ مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان که با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: با احیای دوباره این مرکز آرزوی دیرینه پژوهشگران، دلسوزان و اندیشمندان حوزه میراث فرهنگی محقق شد.

وی ادامه داد: با همکاری همه دلسوزان بخشی از هویت فرهنگی سازمان میراث فرهنگی که به دلیل تلاطم‌های سال‌های اخیر دچار خدشه شده بود ساماندهی شد و مرکز اسناد سازمان از این پس در اختیار پژوهشگران، محققین و علاقه‌مندان به این عرصه قرار می‌گیرد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی با توجه به تلاطم‌ها و فرازونشیب‌ها امروز بیش از هر چیز نیازمند ثبات و آرامش است، تصریح کرد: باید مجموعه سازمان میراث فرهنگی را به عنوان یک مجموعه فرهنگی جامع‌نگر و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ کشور معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام این مطلب که در سال 93 اتفاقات مثبت و سازنده‌ای در هر سه عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رخ خواهد داد، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که سال 93 را سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند، سازمان میراث فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی در هر دو عرصه توسه فرهنگی و توسعه اقتصادی برخوردار است.

سلطانی‌فر با تاکید براینکه سازمان میراث‌فرهنگی در عرصه اقتصادی و فرهنگی دارای زمینه‌های بسیار مناسبی است، افزود: همه باید در سازمان میراث فرهنگی تلاش کنند تا این مجموعه به شان و جایگاه اصلی خود برسد، نگاه ما به گذشته نباید متمرکز باشد بلکه همواره باید آینده و مسیر پیش‌رو را با دقت‌نظر نگاه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: حوادثی که در طول 8 سال گذشته در این سازمان رخ داده بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ما امیدواریم بتوانیم با کمک، همگرایی و همراهی همه دلسوزان آینده خوبی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عرصه فرهنگی کشور رقم بزنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: با بررسی و احصاء همه مشکلات سازمان در نقاط مختلف کشور و با یک نگاه کلی و همه جانبه، تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی دقیق و در عین حال منابع محدود، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های میراثی را که با مشکل مواجه بوده و پیشرفت فیزیکی نداشته است تکمیل کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به حکم دادگاه فدرال شیکاگو مبنی بر تعلق الواح هخامنشی به جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: با این حکم مسیر بازگشت بسیاری از اشیای تاریخی و گرانبهای کشور باز می‌شود.



----------------
تمامی حقوق برای میراث ما محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.


کد امنیتی
تازه سازی

حقوق برای پایگاه خبری میراث ما محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و پشتیبانی:  گروه تکاپو  Favicon1